Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Kimya Laboratuvarı I | KIM 103 | 1 | 0 + 2 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL |
Dersi Verenler | Prof.Dr. MERYEM NİLÜFER YARAŞIR, Doç.Dr. ARMAĞAN GÜNSEL, |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Genel Kimya Dersi ve daha ileri dönemlerde görülecek olan mesleki ders ve laboratuvarlara alt yapı oluşturmak. Bu amaçla, laboratuvar malzemelerinin tanınmasını ve temel işlemleri yaparken ne tür malzemelerden nasıl faydalanacağının öğrenilmesini sağlamak. |
Dersin İçeriği | Genel bilgiler ve laboratuvarda uyulması gereken kurallar; Heterojen karışımların ayrılması; Homojen karışımların ayrılması; Yoğunluk tayini; Çözünürlük ve saflaştırma; Erime noktası, kaynama noktası; Süblimleşme; Kağıt kromatografisi; Avogadro sayısı ve mol kavramı, magnezyumun atom ağırlığının tayini; Gazlar; Karbondioksit (CO2) gazının eldesi ve tayini; Çözeltiler |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Heterojen karışımların ayrılma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Homojen karışımların ayrılma yöntemlerini bilir ve uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Erime Noktası ve Kaynama Noktası Tayini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Yoğunluk Tayini yapabilir. | Tartışma, | |
6 | Karışımlarda Bileşen Yüzdelerinin Bulunmasını yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Maddenin Kimyasal Özellikleri ve Kimyasal Reaksiyon Tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | Tartışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrik Hesaplamalar yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, | |
9 | ARASINAV | Soru-Cevap, | |
10 | Avagadro Sayısı ve Mol Kavramı, Magnezyumun Atom Ağırlığının Tayini yapabilir. | Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Anlatım, | |
11 | Gazlar hakkında bilgi sahibi olur. | Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
12 | Sulu Çözeltiler ve Çözelti Hazırlama yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
13 | Hidrat Suyu Tayini yapabilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, | |
14 | Telafi Deneyi | Anlatım, Soru-Cevap, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
15 | FİNAL SINAVI | Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliği | [1] |
2 | Heterojen karışımların ayrılması | [1] Sayfa 12 |
3 | Homojen karışımların ayrılması | [1] Sayfa 16 |
4 | Erime Noktası ve Kaynama Noktası Tayini | [1] Sayfa 23 |
5 | Yoğunluk Tayini | [1] Sayfa 23 |
6 | Karışımlarda Bileşen Yüzdelerinin Bulunması | [1] Sayfa 28 |
7 | Maddenin Kimyasal Özellikleri ve Kimyasal Reaksiyon Tipleri | [1] Sayfa 30 |
8 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrik Hesaplamalar | [1] Sayfa 35 |
9 | ARASINAV | |
10 | Avagadro Sayısı ve Mol Kavramı, Magnezyumun Atom Ağırlığının Tayini | [1] Sayfa 37 |
11 | Gazların Difüzyonu | [1] Sayfa 40 |
12 | Sulu Çözeltiler ve Çözelti Hazırlama | [1] Sayfa 43 |
13 | Hidrat Suyu Tayini | [1] Sayfa 51 |
14 | Telafi Deneyi | [1] |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Genel Kimya Laboratuvarı I Ders Notları, Fen Edebiyat Fakültesi,Kimya Bölümü. |
Ders Kaynakları | [2] Güler H., Saraydın D., Ulusoy U., Genel kimya laboratuvarı,Hatiboğlu yayınları, Ankara, 1996. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Genel İş Sağlığı ve Güvenliğini bilir. | ||||||||||||
2 | Heterojen karışımların ayrılma yöntemlerini bilir ve uygular. | ||||||||||||
3 | Homojen karışımların ayrılma yöntemlerini bilir ve uygular. | ||||||||||||
4 | Erime Noktası ve Kaynama Noktası Tayini yapabilir. | ||||||||||||
5 | Yoğunluk Tayini yapabilir. | ||||||||||||
6 | Karışımlarda Bileşen Yüzdelerinin Bulunmasını yapabilir. | ||||||||||||
7 | Maddenin Kimyasal Özellikleri ve Kimyasal Reaksiyon Tipleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
8 | Kimyasal Reaksiyonlar ve Stokiyometrik Hesaplamalar yapabilir. | ||||||||||||
9 | ARASINAV | ||||||||||||
10 | Avagadro Sayısı ve Mol Kavramı, Magnezyumun Atom Ağırlığının Tayini yapabilir. | ||||||||||||
11 | Gazlar hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||||||||
12 | Sulu Çözeltiler ve Çözelti Hazırlama yapabilir. | ||||||||||||
13 | Hidrat Suyu Tayini yapabilir. | ||||||||||||
14 | Telafi Deneyi | ||||||||||||
15 | FİNAL SINAVI |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 105 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |