Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Kimyacılar İçin Bilgisayar Teknolojileri | KIM 106 | 2 | 2 + 0 | 2 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA ŞAHİN DÜNDAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bölüm Araştırma Görevlileri |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Günümüzde bilgisayar ve bilgisayar programları yardımıyla birçok işlem kolaylıkla yapılabilmekte, çeşitli modellemeler yardımıyla teorik uygulamalar gerçekleştirilmektedir. Kimya bölümünde öğrenim gören öğrencilere yönelik olarak Word, Excel, Powerpoint gibi bilgisayar programları öğrenmeleri sağlanacaktır. Öğrencilerin bu bağlamda piyasa koşulları ve ihtiyaçlarına göre hazırlıklı ve donanımlı olarak yetiştirilmesi amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Giriş, Kimyada bilgisayar ve bilgisayar programları, Bilgisayar programlarının kullanım alanları, Teorik ve deneysel uygulamalar, Unix, Linux, Windows işletim sistemleri, Word, Excel, Powerpoint programları, uygulamaları. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar işletim sistemlerini bilir | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
2 | Bilgisayar programları yardımı ile makale, tez gibi yazıların nasıl yazılması gerektiğini öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Bilgisayar programları yardımı ile grafik çizme ve yorumlamayı bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Bu programlar yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Bilgisayar programları yardımıyla istatistiksel olarak sonuçları değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Öğretilen programları kombine olarak kullanır ve sonuçlara ulaşır | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Öğrenilen programlarla bir seminerin nasıl en iyi verilebileceğini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş, kimyada bilgisayar programları, kullanım alanları | [1] Sayfa 1-11 |
2 | Unix, Linux, Windows işletim sistemleri | [1] Sayfa 11-15, 15-18 |
3 | Windows gezgini ve uygulamaları | [1] Sayfa 99-113, 116-139 |
4 | Word programına giriş | [1] Sayfa 143-189 |
5 | Word uygulamaları | [1] Sayfa 192-204, 206-227 |
6 | Ödev-1 | |
7 | Excel programına giriş | [1] Sayfa 253-271 |
8 | Excel uygulama-1 | [1] Sayfa 299-351 |
9 | ARASINAV | |
10 | Excel uygulama-2 | [1] Sayfa 356-426 |
11 | Ödev-2 | |
12 | Powerpoint programına giriş | [1] Sayfa 498-561 |
13 | Ödev-3 | |
14 | Dönemin Genel Değerlendirmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Osman Gürkan, Microsoft Office 2010, Nirvana Yayınları, 2013, 694 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilgisayar işletim sistemlerini bilir | ||||||||||||
2 | Bilgisayar programları yardımı ile makale, tez gibi yazıların nasıl yazılması gerektiğini öğrenir. | ||||||||||||
3 | Bilgisayar programları yardımı ile grafik çizme ve yorumlamayı bilir. | ||||||||||||
4 | Bu programlar yardımıyla elde edilen sonuçları yorumlar | ||||||||||||
5 | Bilgisayar programları yardımıyla istatistiksel olarak sonuçları değerlendirir. | ||||||||||||
6 | Öğretilen programları kombine olarak kullanır ve sonuçlara ulaşır | ||||||||||||
7 | Öğrenilen programlarla bir seminerin nasıl en iyi verilebileceğini bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
3. Ödev | 20 |
1. Ara Sınav | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Ödev | 3 | 7 | 21 |
Final | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |