Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Organik Kimya II | KIM 206 | 4 | 4 + 0 | 4 | 4 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Temel organik kimya terimlerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Organik bileşiklerin genel özelliklerini kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
3 | Organik fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
4 | Reaksiyon mekanizmalarını anlar ve yorumlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
5 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
6 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Aromatiklik ve Benzen | [1] Sayfa 473-487 |
2 | Elektrofilik Aromatik Yerdeğiştirme | [1] Sayfa 488-514 |
3 | Substitue Benzenler, Reaksiyonları ve Eldesi | [1] Sayfa 515-542 |
4 | Aldehit ve Ketonların Genel özellikleri | [2] Sayfa 714-726 |
5 | Aldehit ve Ketonların Katılma Tepkimeleri | [2] Sayfa 727-765 |
6 | Aldehit ve Ketonların Yükseltgenmesi ve İndirgenmesi | [1] Sayfa 568-584 |
7 | Karboksilli Asitlerin Genel Özellikleri ve Eldesi | [1] Sayfa 597-611 |
8 | Karboksilli Asitlerin Reaksiyonları | [1] Sayfa 611-631 |
9 | ARASINAV | |
10 | Karboksilli Asit Türevleri, Asit Halojenür, Amid ve Anhidritler | [1] Sayfa 631-677 |
11 | 1,2 ve 1,4-Katılmaları ve Diels Alder Tepkimeleri | [2] Sayfa 571-619 |
12 | Enolatlar ve Karbanyonlar, Aldol Kondensasyonu | [1] Sayfa 713-758 |
13 | Aminlerin Genel Özellikleri ve Reaksiyonları | [1] Sayfa 759-775 |
14 | Aminlerin Eldesi | [1] Sayfa 776-786 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] FESSENDEN, R., Organik Kimya (çeviri), Güneş Kitabevi, Ankara, 2001. |
Ders Kaynakları | [2] SOLOMONS, G., Organik Kimya (çeviri), Literatür Yayınları, İstanbul, 2002. [3] HART, H., Organik Kimya (çeviri), Palme Yayıncılık, Ankara, 1998. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Temel organik kimya terimlerini kavrar | ||||||||||||
2 | Organik bileşiklerin genel özelliklerini kavrar | ||||||||||||
3 | Organik fonksiyonel grupların reaksiyonlarını kavrar | ||||||||||||
4 | Reaksiyon mekanizmalarını anlar ve yorumlar | ||||||||||||
5 | Çok kademeli reaksiyonları planlar | ||||||||||||
6 | Organik kimya ile ilgili problemleri saptayabilme ve çözüm üretme yeteneğini geliştirir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |