Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Anorganik Kimya I | KIM 210 | 4 | 4 + 0 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | I. ve II. Yarıyıldan Genel Kimya, Fizik ve Matemetik Derslerinin alınmış olması tavsiye edilir. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. SALİH ZEKİ YILDIZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Bilim Dalı Öğretim Elemanları |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Anorganik kimyada konuların ve yapıların detaylı anlaşılmasını sağlamak ve edinilen bilgileri kullanabilme becerisini kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Atomun elektron yapısı, madde ışık etkileşimi, atomun kuantum modeli, Schrodinger denklemi, kuantum sayıları ve dalga fonksiyonları, elementlerin periyodik özellikleri, molekül yapısı, VSPER kuramı, simetri ve grup kuramı,bağlanma kuramları, moleküler orbital kuramı, çok atomlu moleküller, iyon bağı, metal bağı, kristal katılar, asit baz verici alıcı kimyası, tanecikler arası etkileşim. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anorganik kimyanın (I) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Atom ve moleküllerin yapısını kavrar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Kimyasal bağ çeşitlerini ve nasıl oluştuğunu kavrar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Moleküllerin simetri özelliklerini kavrayarak molekülün nasıl oluştuğunu belirler | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlar | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
7 | Moleküller arası ve tanecikler arası etkileşimleri kavrar | ||
8 | Asit, baz kavramlarını ve moleküllerin bu doğrultrudaki davaranışlarını kavrar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işık ve madde etkileşimi | [1] Sayfa 2-9 |
2 | Atom modelleri | [1] Sayfa 9-13 |
3 | Tek elektronlu ve çok elektronlu sistemler | [1] Sayfa 14-21 |
4 | Elementlerin periyodik özellikleri | [1] Sayfa 22-39 |
5 | Lewis nokta yapısı ve rezonans | [1] Sayfa 43-47 |
6 | VSPER kuramı ve bağ enerjileri | [1] Sayfa 47-56 |
7 | Molekülde simetri | [1] Sayfa 56-77 |
8 | Kovalent bağ ve VBT | [1] Sayfa 81-90 |
9 | ARASINAV | |
10 | Molekül orbital teorisi , | [1] Sayfa 90-123 |
11 | İyon bağı,Kristallerin yapısı ve yaygın kristal türleri, örgü enerjisi | [1] Sayfa 127-147 |
12 | Metal Bağı,yarı iletkenler,süper iletkenler | [1] Sayfa 147-157 |
13 | Tanecikler arası etkileşimler ,Hidrojen bağı | [1] Sayfa 161-178 |
14 | Asitler ve bazlar | [1] Sayfa 181-213 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Tunalı N.K, Özkar S. Anorganik Kimya, 1999, Gazi Kitapevi [2] Miessler G. L., Tarr D. A., Çev.Ed., Karacan N., Gürkan P., İnorganik Kimya, Palme Yayıncılık, 2002, Ankara. |
Ders Kaynakları | [3] Kaya C., İnorganik Kimya I, 2008, Palme Yayıncılık |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans derecesi yeterlilikleri üzerine kurulan, kimya alanında en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç ve gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen ileri düzeyde bilgi ve kavrayışı kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Kimya alanındaki kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle değerlendirme, karmaşık problem ve konuları belirleme ve analiz etme, kanıta ve araştırmalara dayalı öneriler geliştirme becerisi. | ||||||
3 | Uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarını, kimya ile ilgili konularda bilgilendirme, onlara düşüncelerini, problemleri ve çözüm yöntemlerini açık bir biçimde yazılı ve sözlü aktarabilme becerisi. | ||||||
4 | Öğrenmeyi öğrenme becerileri ve eleştirel düşünceyle, ileri düzey çalışmaları bağımsız ve takım olarak yürütebilme becerisi. | ||||||
5 | Kimya alanındaki uygulamalarda karşılaşabileceği öngörülemeyen karmaşık durumlarda sorumluluk alarak çözüm üretme becerisi. | ||||||
6 | Kimya ile ilgili sektörlerde sorumluluk alabilme ve mesleki gelişimine yönelik etkinlikleri planlayıp yönetme becerisi. | ||||||
7 | Alanındaki bilgileri takip edebilecek ve meslektaşları ile iletişim kurabilecek düzeyde yabancı dil bilgisi | ||||||
8 | Alanının gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ve donanımı bilgisi ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeleri izleme ve kullanabilme becerisi. | ||||||
9 | Kimya alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal ve mesleki etik değerleri gözetme bilinci. | ||||||
10 | Kimya alanı dışında ders alması ve iş güvenliği, işçi sağlığı, sosyal güvenlik hakları, toplam kalite yönetimi ile çevre koruma konularında farkındalık sağlanması | ||||||
11 | Elde edilen verileri istatistikî olarak değerlendirip yorumlayabilme kabiliyeti. | ||||||
12 | Kimya alanındaki endüstriyel prosesleri kavrama ve karşılaşılan problemleri çözebilme becerisi. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anorganik kimyanın (I) temel konularını ve kavramlarını tanımlar | ||||||||||||
2 | Atom ve moleküllerin yapısını kavrar. | ||||||||||||
3 | Kimyasal bağ çeşitlerini ve nasıl oluştuğunu kavrar | ||||||||||||
4 | Moleküllerin simetri özelliklerini kavrayarak molekülün nasıl oluştuğunu belirler | ||||||||||||
5 | Yapıların detaylı anlaşılmasını sağlar | ||||||||||||
6 | Edinilen bilgileri kullanabilme becerisi kazanır | ||||||||||||
7 | Moleküller arası ve tanecikler arası etkileşimleri kavrar | ||||||||||||
8 | Asit, baz kavramlarını ve moleküllerin bu doğrultrudaki davaranışlarını kavrar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ara Sınav | 70 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |