Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İstatistik | EKO 203 | 3 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MURAT GÜVEN |
Dersi Verenler | Doç.Dr. MURAT GÜVEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenciye iktisat ve işletme ile ilgili temel istatistik bilgisinin kazandırılması, veri analizi ile ilgili temel bilgilerin edindirilmesidir. |
Dersin İçeriği | temel kavramlar, merkezi eğilim ölçümleri, rasgele değişkenler, kesikli rassal değişkenler, sürekli rassal değişkenler, dağılım fonksiyonu, dağılımın parametreleri, normal dağılım, örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi, hipotez testleri ve bunların ekonomi ve işletme uygulamaları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi edinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi edinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi edinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
5 | Mevcut durumu değerlendirebilme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi edinir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Temel İstatistikler kavramlar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
2 | Merkezi eğilim ölçüleri | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
3 | Rassal değişkenler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
4 | Kesikli rassal değişkenler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
5 | Sürekli rassal değişkenler | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
6 | Normal dağılım | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
7 | Normal dağılım ile ilgili uygulamalar | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
8 | VİZE | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
9 | Standart normal dağılım ve tablosunun kullanılması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
10 | Student t dağılımı ve tablosunun kullanılması | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
11 | Hipotez testleri - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
12 | Hipotez testleri - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
13 | Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 1 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
14 | Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 2 | Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Öğretim üyesinin sisteme yüklenen notları |
Ders Kaynakları | Triola, Mario F. (2011) Elementary Statistics, Pearson international edition, 11. edition. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma. | ||||||
2 | Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. | X | |||||
3 | Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. | X | |||||
4 | Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. | X | |||||
5 | Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. | X | |||||
6 | Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. | X | |||||
7 | Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. | X | |||||
8 | İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma. | ||||||
9 | Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. | X | |||||
10 | Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. | X | |||||
11 | Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. | X | |||||
12 | Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar | 5 | |||||||||||
2 | Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi edinir | 5 | |||||||||||
3 | Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi edinir | 5 | |||||||||||
4 | Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi edinir | 5 | |||||||||||
5 | Mevcut durumu değerlendirebilme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi edinir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 11 | 11 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |