Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İstatistik EKO 203 3 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MURAT GÜVEN
Dersi Verenler Doç.Dr. MURAT GÜVEN,
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrenciye iktisat ve işletme ile ilgili temel istatistik bilgisinin kazandırılması, veri analizi ile ilgili temel bilgilerin edindirilmesidir.

Dersin İçeriği

temel kavramlar, merkezi eğilim ölçümleri, rasgele değişkenler, kesikli rassal değişkenler, sürekli rassal değişkenler, dağılım fonksiyonu, dağılımın parametreleri, normal dağılım, örneklem seçimi, verilerin analizi, nokta kestirimi, aralık kestirimi, hipotez testleri ve bunların ekonomi ve işletme uygulamaları.

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
2 Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi edinir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
3 Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi edinir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi edinir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
5 Mevcut durumu değerlendirebilme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi edinir Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Temel İstatistikler kavramlar Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
2 Merkezi eğilim ölçüleri Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
3 Rassal değişkenler Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
4 Kesikli rassal değişkenler Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
5 Sürekli rassal değişkenler Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
6 Normal dağılım Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
7 Normal dağılım ile ilgili uygulamalar Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
8 VİZE Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
9 Standart normal dağılım ve tablosunun kullanılması Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
10 Student t dağılımı ve tablosunun kullanılması Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
11 Hipotez testleri - 1 Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
12 Hipotez testleri - 2 Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
13 Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 1 Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
14 Hipotez testleri ile ilgili uygulamalar - 2 Dersle ilgili kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli
Kaynaklar
Ders Notu

Öğretim üyesinin sisteme yüklenen notları

Ders Kaynakları

Triola, Mario F. (2011) Elementary Statistics, Pearson international edition, 11. edition.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 İslam İktisadı ve Finans alanında güncel bilgileri içeren ders kitapları, makaleler ve araştırmalarla desteklenen ileri düzeyde kurumsal ve uygulamalı bilgilere sahip olma.
2 Konvansiyonel İktisat ve Finans disiplinlerine dair teorilere hâkim olup karşılaştırmalı analiz yapma. X
3 Ekonomik aktörlerin karşılaştıkları problemleri kritik ederek İslam İktisadı ve Finans temelinde çözümler üretebilme. X
4 Uygulamaya yönelik edindiği bilgileri iş hayatında kullanabilme. X
5 Alana dair öğrendikleri ile çalıştığı kuruma yeni bir vizyon sunarak verimli ve etkin stratejiler geliştirebilme. X
6 Ekonomik verileri toplama, düzenleme ve analiz etmede gereken istatistik ve ekonometrik yöntemleri bilme ve bilgisayar programlarını kullanabilme. X
7 Öğrenilen cebirsel ve istatistik yöntemleriyle kamu ve iş dünyasının karşılaştığı sorunları çözme yeteneğine sahip olma. X
8 İslam İktisat Teorisi, İslam İktisat Tarihi, İslam İktisat Düşüncesi, Muamelat Fıkhı, Katılım Bankacılığı, Katılım Sigortacılığı ve İslami Sermaye Piyasaları gibi İslam İktisadı ve Finansın seçmiş olduğu alt dallarında uzmanlaşma hedefine sahip olma.
9 Gerek kamunun gerekse de özel kesimin gereksinim duyduğu yüksek becerili elemanlarda olması gereken yeterli düzeyde hukuk ve muhasebe bilgisine sahip olma. X
10 Türkçe’nin yanı sıra en az bir yabancı dilde daha (tercihen Arapça veya İngilizce) yüksek iletişim becerisine sahip olma. X
11 Yapacağı çalışmalarda toplumsal, bilimsel ve mesleki ahlâk kurallarının bilincinde olma. X
12 Yerel ve uluslararası platformlarda İslam İktisadı ve Finans alanına dair bilgi aktarımlarında bulunma. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 İstatistiğin kullanım amacını ve önemini kavrar 5
2 Çeşitli konularda elde edilen verileri tanımlayabilme, özetleyebilme ve görsel olarak açıklayabilme becerisi edinir 5
3 Elde edilen verileri en uygun analiz yöntemlerini kullanarak çözümleyebilme becerisi edinir 5
4 Veri çözümlemesi ile mevcut durum hakkında yorum yapabilme becerisi edinir 5
5 Mevcut durumu değerlendirebilme ve bu bağlamda stratejik kararlar alabilme becerisi edinir 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 100
Toplam 100
1. Final 60
1. Yıl İçinin Başarıya 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 10 10
Kısa Sınav 1 11 11
Ödev 2 10 20
Final 1 20 20
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5