Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilimsel Araştırma Teknikleri ve Seminer | MZB 690 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bilim ve araştırma kavramları, Bilimsel düşünme yöntem ve esasları, Temel İstatistik bilgileri, Nicel ve nitel araştırma yöntemleri,Üretken Yapay Zeka kullanımı, Proje Türleri ve hazırlama, Makale yazımı, seminer ve sunum hazırlama, bilimsel kaynaklara erişim ve yönetim, Bilimsel etik ilkeler ve Üretken Yapay Zeka Etiğinin Öğretilmesi
|
Dersin İçeriği | Bilimsel Araştırma tekniklerinin etik ilkeler çerçevesinde yapay zeka desteği ile öğretilmesi ve nitel - nicel araştırmalar yoluyla sağlanması planlanmıştır. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
3 | Proje yönetimi ilkelerini uygular. | Problem Çözme, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Doğru Yanlış Testleri, |
4 | Makale yazma , inceleme ve değerlendirme süreçlerini kavrar | Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
5 | Araştırmada Yapay zeka araçlarını kullanır. | Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. | Gösterip Yaptırma, Problem Çözme, Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım, | Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | .Bilim hakkında genel bilgi ve temel kavramlar | |
2 | Bilimsel Araştırma Hakkında Genel Bilgi ve Temel kavramlar | |
3 | Bilimsel Paradigma ve Paradokslar, Bilimsel Düşünce Yöntemleri | |
4 | Olasılık ve İstatistiki Yöntemler | |
5 | Yapay Zeka Araçlarının Bilimsel Araştırmalarda ve Proje Yazımında Kullanımı | |
6 | Bilimsel Etik İlkeler | |
7 | Yapay Zeka Araçlarının Kullanımında Etik İlkeler | |
8 | Bilimsel kaynaklara erişim ve kullanımı | |
9 | Tez Yazma Süreç ve Esasları | |
10 | Proje Yönetimi | |
11 | Makale yazma ve inceleme, değerlendirme | |
12 | Seminer çalışmaları | |
13 | Seminer çalışmaları | |
14 | Seminer çalışmaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Ders Kaynakları | Karasar, Niyazi. Araştırmalarda Rapor Hazırlama. İstanbul: Nobel Yayınları, 2009. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bilimsel araştırma yöntem ve teknikleriyle ilgili kavramları söyler, yazar ve problem çözmede bilimsel yöntemin önemini kavrar. | 5 | |||||||||
2 | Araştırma ve araştırma planlarında bilimsel etiğe uygun davranır. | 5 | 5 | 5 | |||||||
3 | Proje yönetimi ilkelerini uygular. | 3 | 4 | 5 | 3 | 4 | 4 | 5 | 5 | 5 | |
4 | Makale yazma , inceleme ve değerlendirme süreçlerini kavrar | 5 | 4 | 4 | 1 | 3 | 3 | 2 | 5 | 5 | |
5 | Araştırmada Yapay zeka araçlarını kullanır. | 2 | 3 | 3 | 4 | 1 | 5 | ||||
6 | Araştırma sonuçlarını bilimsel kurallara uygun olarak rapor eder. | 5 | 5 | 3 | 0 | 4 | 3 | 4 | 1 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 60 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 30 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Ödev | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |