Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Çalgı Öğretiminde Pedagojik ve Androgojik Yaklaşımlar MZB 610 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MÜRVET NEVRA KÜPANA
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bireysel çalgı öğretiminde çeşitli pedagojik ve androgojik yöntem ve yaklaşımların incelenmesi

Dersin İçeriği

Öğrencilerin çalgılarına yönelik çocuklar, gençler, yetişkinler için öğrenme model ve yaklaşımlarına uygun öğretim metotlarının incelenmesi, başlangıç, orta, ileri düzey metotların incelenmesi ve değerlendirilmesi

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını bilir. Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Kısa Cevaplı Testler,
2 Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını inceler. Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını kavrar. Tartışma, Beyin Fırtınası, Anlatım, Gezi / Gözlem, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), Boşluk Doldurma Testleri,
4 Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını değerlendirir. Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Kısa Cevaplı Testler,
5 Çeşitli düzeylerde çalgı metotlarını analiz eder. Gösterip Yaptırma, Eşleştirme Testler,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Çocuk gelişimi ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları
2 Ergenlik ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları
3 Yetişkinlik ve öğrenme, müzik öğretim yaklaşımları
4 Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
5 Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
6 Çocuklar ve gençler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
7 Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
8 Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
9 Yetişkinler için çalgı başlangıç metotlarının incelenmesi
10 Çocuklar ve gençler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi
11 Çocuklar ve gençler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi
12 Yetişkinler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi
13 Yetişkinler için orta düzey çalgı metotlarının incelenmesi
14 Çocuklar, gençler, yetişkinler için ileri düzey çalgı metotlarının incelenmesi ve değerlendirmeler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını bilir. 5 5 5 5 5
2 Çeşitli yaş gruplarına göre genel ve müzikal öğrenme model ve yaklaşımlarını inceler. 5 5 5 5 5 5 5
3 Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını kavrar. 5 5 5 5 5 5
4 Çeşitli yaş gruplarına göre çalgı öğretim model ve yaklaşımlarını değerlendirir. 5 5 5 5 5 5 5
5 Çeşitli düzeylerde çalgı metotlarını analiz eder. 5 5 5 5 5 5 5 5
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
Toplam 0
Toplam 0
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 6 96
Ödev 3 3 9
Performans Görevi (Uygulama) 1 3 3
Performans Görevi (Seminer) 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 162
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 6,48
Dersin AKTS Kredisi 6