Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Türk ve Batı Müziği Etkileşimi | MZB 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Bir toplumun en önemli değerlerinden olan kültürün dolayısıyla müzik kültürünün, uygarlık düzeyine ulaştırılması, toplumun önce kendi müziğini ardından da diğer toplumların müziğini tanıması yolu ile gerçekleşir. Bir ulus ancak kendi müziğine ilişkin bilimsel yaklaşım ve görüş oluşturabilmesi halinde yaşanan çağa uygun müziksel bir gelişim sağlayabilir. Dolayısı ile bu dersin amacı, öğrencilerin genel kültür ve müzik kültürlerinin daha da gelişmesini sağlamaktır. |
Dersin İçeriği | Öğrencilerin, geçmişten günümüze batı müzik tarihi ve Türk müzik tarihinin zaman içindeki değişim ve gelişiminin bilimsel anlayışla incelenmesini ve değerlendirilmesini sağlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin, geçmişten günümüze batı müzik tarihi ve Türk müzik tarihinin zaman içindeki değişim ve gelişiminin bilimsel anlayışla incelenmesini ve değerlendirilmesini sağlar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Öğrencilerin İnceleme yolu ile kendi müziğimizin evrimi hakkında doyurucu, akılcı ve bilimsel cevaplar bularak daha gerçekçi yorumlar yapabilmesini sağlar. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Anlatım, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Öğrencilerin müzik kültürü, genel kültür ve bakış açılarının gelişmesini sağlar. | Bireysel Çalışma, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Toplumsal yaşamda müzik; (Batıda –Osmanlıda) | |
2 | Toplumsal yaşamda müzik; (Batıda –Osmanlıda) | |
3 | Batıda ve Osmanlıda müziksel gelişimin yorumu ve eleştirisi. | |
4 | Batıda ve Osmanlıda müziksel gelişimin yorumu ve eleştirisi. | |
5 | Kültürel öğelerin Batı ve Türk Müziğinin gelişmesi üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması, | |
6 | Kültürel öğelerin Batı ve Türk Müziğinin gelişmesi üzerindeki etkilerinin karşılaştırılması, | |
7 | Dönemlerin karşılaştırılma sebepleri | |
8 | Dönemlerin karşılaştırılma sebepleri | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Müzik tarihinin önemi ve karşılaştırmanın değeri. | |
11 | Müzik tarihinin önemi ve karşılaştırmanın değeri. | |
12 | Batı müziğinde Ortaçağ, Rönesans, Barok Dönem, Klasik Dönem, Romantik Dönemin ele alınması ve bu dönemlere karşılık gelen Türk müzik tarihinin ele alınarak karşılaştırılması | |
13 | Batı müziğinde Ortaçağ, Rönesans, Barok Dönem, Klasik Dönem, Romantik Dönemin ele alınması ve bu dönemlere karşılık gelen Türk müzik tarihinin ele alınarak karşılaştırılması | |
14 | Batı müziğinde Ortaçağ, Rönesans, Barok Dönem, Klasik Dönem, Romantik Dönemin ele alınması ve bu dönemlere karşılık gelen Türk müzik tarihinin ele alınarak karşılaştırılması |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İLYASOĞLU,Evin , Zaman içinde müzik (10 adet kaset ile),Yapı Kredi Kültür Merkezi, 1995 AK Ahmet Şahin, Türk Musikisi Tarihi, Akçağ Yayınları, 2009 KÜTAHYALI,Önder , Çağdaş Müzik Tarihi, Varol Matbaası, Ankara, 1981.
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | ||||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | ||||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | ||||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilerin, geçmişten günümüze batı müzik tarihi ve Türk müzik tarihinin zaman içindeki değişim ve gelişiminin bilimsel anlayışla incelenmesini ve değerlendirilmesini sağlar. | 5 | 3 | 5 | 2 | 4 | 4 | 3 | 1 | 5 | 5 |
2 | Öğrencilerin İnceleme yolu ile kendi müziğimizin evrimi hakkında doyurucu, akılcı ve bilimsel cevaplar bularak daha gerçekçi yorumlar yapabilmesini sağlar. | 4 | 4 | 4 | 1 | 5 | 4 | 3 | 2 | 5 | 4 |
3 | Öğrencilerin müzik kültürü, genel kültür ve bakış açılarının gelişmesini sağlar. | 4 | 4 | 5 | 1 | 3 | 3 | 5 | 4 | 4 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 20 | 20 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 148 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |