Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Konu Yönelimleri ve Kaynak Tarama | MZB 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin bilimsel çalışma yapabilmelerinde oldukça önemli olan kaynak tarama ve bilimsel yazı yazabilme özelliklerinin gelişmesini sağlamak. Ulusal ve uluslararası literatürün taranması yoluyla alan araştırmalarında yer alan; derleme- görüşme- gözlem- içerik analizi- durum çalışmaları v.b. farklı uygulamaların raporlaştırma biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Ayrıca çalışacakları konu konusunda karar verebilmelerine yardımcı olmaktır.
|
Dersin İçeriği | Ulusal ve uluslararası literatürün taranması yoluyla alan araştırmalarında yer alan; derleme- görüşme- gözlem- içerik analizi- durum çalışmaları v.b. farklı uygulamaların raporlaştırılması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaları tarihsel gelişim seyirleri ve içerikleri bakımından çözümleyebilir. | Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırma konusu belirlemede bağımsız hareket edebilme yetisi kazanır. | Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, | Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaların nitel yönden yöntemsel alt yapısını oluşturabilir | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan-müzik-sanat ilişkileri. | |
2 | İnsan-müzik-sanat ilişkileri. | |
3 | İnsan-müzik-sanat ilişkileri. | |
4 | Müzik araştırmalarını çözümlemede çeşitli yaklaşımlar. | |
5 | Müzik araştırmalarını çözümlemede çeşitli yaklaşımlar. | |
6 | Müzik ve sanatla ilişkili konulara tarihsel gelişim seyirleri bakımından eleştirel yaklaşımlar. | |
7 | Müzik ve sanatla ilişkili konulara tarihsel gelişim seyirleri bakımından eleştirel yaklaşımlar. | |
8 | Ara sınav | |
9 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. | |
10 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. | |
11 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. | |
12 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. | |
13 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. | |
14 | müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | YÖK Tez Merkezinde erişime açık tezler ve akademik makaleler |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. | X | |||||
2 | Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. | X | |||||
3 | Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. | X | |||||
4 | Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. | X | |||||
5 | Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. | X | |||||
6 | Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. | X | |||||
7 | Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir | X | |||||
8 | Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. | X | |||||
9 | Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. | X | |||||
11 | Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 11 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaları tarihsel gelişim seyirleri ve içerikleri bakımından çözümleyebilir. | 5 | |||||||||
2 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırma konusu belirlemede bağımsız hareket edebilme yetisi kazanır. | 4 | 2 | 3 | |||||||
3 | Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaların nitel yönden yöntemsel alt yapısını oluşturabilir | 5 | 2 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 20 | 40 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 40 | 40 |
Final | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 140 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |