Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Konu Yönelimleri ve Kaynak Tarama MZB 601 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Doktora
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Prof.Dr. NİLGÜN SAZAK
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Öğrencilerin bilimsel çalışma yapabilmelerinde oldukça önemli olan kaynak tarama ve bilimsel yazı yazabilme özelliklerinin gelişmesini sağlamak. Ulusal ve uluslararası literatürün taranması yoluyla alan araştırmalarında yer alan; derleme- görüşme- gözlem- içerik analizi- durum çalışmaları v.b. farklı uygulamaların raporlaştırma biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamak. Ayrıca çalışacakları konu konusunda karar verebilmelerine yardımcı olmaktır.

 

Dersin İçeriği

Ulusal ve uluslararası literatürün taranması yoluyla alan araştırmalarında yer alan; derleme- görüşme- gözlem- içerik analizi- durum çalışmaları v.b. farklı uygulamaların raporlaştırılması

Kalkınma Amaçları
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaları tarihsel gelişim seyirleri ve içerikleri bakımından çözümleyebilir. Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Tartışma, Boşluk Doldurma Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Doğru Yanlış Testleri,
2 Müzik eğitimi ile ilgili araştırma konusu belirlemede bağımsız hareket edebilme yetisi kazanır. Tartışma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri, Doğru Yanlış Testleri,
3 Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaların nitel yönden yöntemsel alt yapısını oluşturabilir Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Boşluk Doldurma Testleri,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 İnsan-müzik-sanat ilişkileri.
2 İnsan-müzik-sanat ilişkileri.
3 İnsan-müzik-sanat ilişkileri.
4 Müzik araştırmalarını çözümlemede çeşitli yaklaşımlar.
5 Müzik araştırmalarını çözümlemede çeşitli yaklaşımlar.
6 Müzik ve sanatla ilişkili konulara tarihsel gelişim seyirleri bakımından eleştirel yaklaşımlar.
7 Müzik ve sanatla ilişkili konulara tarihsel gelişim seyirleri bakımından eleştirel yaklaşımlar.
8 Ara sınav
9 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
10 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
11 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
12 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
13 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
14 müzik alanında konu yönelimleri ile araştırmaların çözümüne dönük yöntemsel yaklaşımlar.
Kaynaklar
Ders Notu

YÖK Tez Merkezinde erişime açık tezler ve akademik makaleler

Ders Kaynakları
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Müziği tüm yönleriyle araştırarak öğrenir, bilgi ve senteze varır, çağın gerektirdiği bakış açısıyla çevresini ve dünyayı algılayabilecek eleştirel bir bakış açısı oluşturur. X
2 Kendisini sürekli olarak değişim ve gelişim içinde yeniler, sorgular, yeni bilgi ve metotları analiz eder. Diğer disiplinlerle ilgili olarak da çalışır ve bağlarını kurar. X
3 Müzik sanatını, eğitim, estetik, tarih gibi birçok boyutta ele alır, inceler, sonuçlara varır. X
4 Nota yazımı, müzik teknolojileri konularında yenilikleri takip eder. Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir. X
5 Milli kültürün çok önemli bir öğesi olan müzik kültürünü tarihi perspektifte analiz eder ve geleceğe taşır. X
6 Müzik biliminin karakteristiklerini uzman ya da uzman olmayan dinleyici gruplarına, alanıyla ilgili konularda halkla ilişkilerin etkin iletişim tekniklerini kullanarak aktarma becerisine sahiptir. X
7 Geleneksel müziğin ve günümüz müziğinin geleceğe taşınmasında teknolojik imkânlar kullanma becerisine sahiptir X
8 Batı müziği nazariyatı ve solfeji yanında, Türk müziği nazariyatı ve solfeji, tarihi, edebiyatı, enstrüman bilgisiyle destekleyerek donatır. X
9 Müzik biliminin konularını sorgulayıcı, analiz edici, sentezleyici metod ve teknikleri verir. X
11 Müzik biliminin alanına giren bilimsel verilerin toplanması, yorumlanması ve duyurulması aşamalarında, toplumsal, bilimsel ve etik değerleri verir.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 11
1 Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaları tarihsel gelişim seyirleri ve içerikleri bakımından çözümleyebilir. 5
2 Müzik eğitimi ile ilgili araştırma konusu belirlemede bağımsız hareket edebilme yetisi kazanır. 4 2 3
3 Müzik eğitimi ile ilgili araştırmaların nitel yönden yöntemsel alt yapısını oluşturabilir 5 2
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Performans Görevi (Seminer) 50
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ara Sınav 1 20 20
Ödev 2 20 40
Performans Görevi (Seminer) 1 40 40
Final 1 40 40
Toplam İş Yükü 140
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,6
Dersin AKTS Kredisi 6