Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Mobil Uygulama Geliştirme | SWE 310 | 6 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. VEYSEL HARUN ŞAHİN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yeni ve gelişen teknolojiler ışığında mobil uygulama geliştirme süreçlerini öğretme. Yerleşim düzenleri, uygulama navigasyonu, mobil uygulamaların kullanıcı arayüzü yapılarının yaşam döngüsü, kullanıcı arayüzü ve veri katmanı dahil olmak üzere uygulama mimarisi, ve mobil uygulamaların internet bağlantısı konularını öğretme. Mobil uygulamaların yayınlanmasını ve dağıtılması hakkında bilgi verme. |
Dersin İçeriği | Giriş, Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri, Yerleşim Düzenleri, Uygulama Navigasyonu, Yaşam Döngüsü, Uygulama Mimarisi, İnternet Bağlantısı, Yayınlama-Dağıtım |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Mobil uygulama platformlarını öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | Mobil uygulama geliştirmeyi öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
3 | Mobil uygulama yayınlamayı öğrenir | Anlatım, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Giriş | |
2 | Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri | |
3 | Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri | |
4 | Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri | |
5 | Mobil Uygulama Geliştirme Temelleri | |
6 | Yerleşim Düzenleri | |
7 | Uygulama Navigasyonu | |
8 | Yaşam Döngüsü | |
9 | Yaşam Döngüsü | |
10 | Uygulama Mimarisi | |
11 | Uygulama Mimarisi | |
12 | Uygulama Mimarisi | |
13 | İnternet Bağlantısı | |
14 | Yayınlama ve Dağıtım |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | SABİS https://docs.flutter.dev https://dart.dev/guides https://github.com/veyselharun/MAD |
Ders Kaynakları | https://docs.flutter.dev https://dart.dev/guides https://github.com/veyselharun/MAD
Head First Android Development: A Learner's Guide to Building Android Apps with Kotlin, 3rd Ed., O'Reilly, 2021, Dawn Griffiths, David Griffiths https://developer.android.com/teach https://developer.android.com
Head First Swift: A Learner's Guide to Programming with Swift, 1st Ed., O'Reilly, Jonathon Manning, Paris Buttfield-Addison https://developer.apple.com |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Mobil uygulama platformlarını öğrenir | ||||||||||||
2 | Mobil uygulama geliştirmeyi öğrenir | ||||||||||||
3 | Mobil uygulama yayınlamayı öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 12 | 12 |
Ara Sınav | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü | 138 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,52 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |