Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İnsan Bilgisayar Etkileşimi | SWE 413 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi etkileşimli teknolojilerin tasarımı, değerlendirilmesi ve uygulanması alanları ile ilgilenen disiplinlerarası bir konudur. İnsan ve bilgisayar arasındaki etkileşim temel alan bu ders, insan davranışı, psikolojisi, bilişsel bilim, bilgisayar bilimleri ve yazılım mühendisliğinin yanı sıra, ergonomi, grafik ve endüstriyel tasarım, sosyoloji, antropoloji ve eğitim bilimleri ile de ilgilidir. Dersin amacı, öğrencilere bu geniş yelpaze ve uygulama alanları ile ilgili bilgi kazandırmaktır.
|
Dersin İçeriği | İnsan ve bilgisayar arasındaki etkileşimi temel alan bu derste sanal gerçeklik, arttırılmış gerçeklik, web erişilebilirliği, giyilebilir teknolojiler, robotik, görüntü işleme ve bilgisayar görmesi, ses tanıma ve konuşma arayüzleri, beyin/bilgisayar arayüzleri, bilgisayar oyunları, kötü tasarımlar gibi konular hakkında bilgi verilecektir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olur | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Rol Oynama, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimine Giriş | |
2 | HCI Uygulama Alanı I - Sanal Gerçeklik | |
3 | HCI Uygulama Alanı II - Arttırılmış Gerçeklik | |
4 | HCI Uygulama Alanı III - Robotik | |
5 | HCI Uygulama Alanı IV - Nesnelerin Interneti | |
6 | HCI Uygulama Alanı V - Giyilebilir Teknolojileri | |
7 | HCI Uygulama Alanı VI - Konuşma Tanıma ve Arayüzleri | |
8 | Yıliçi Sınavı | |
9 | HCI Uygulama Alanı VII - Beyin/Bilgisayar Arayüzleri | |
10 | HCI Uygulama Alanı VIII - Bilgisayar Oyunları | |
11 | HCI Uygulama Alanı IX - Görüntü İşleme ve Bilgisayar Görmesi | |
12 | HCI Uygulama Alanı X - Derin Öğrenme ve Makine Öğrenmesi | |
13 | HCI Uygulama Alanı XI - Büyük Veri İle Çalışma | |
14 | Kötü Tasarımlar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | X | |||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | X | |||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | X | |||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | X | |||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | X | |||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan-Bilgisayar Etkileşimi ve uygulama alanları konusunda bilgi sahibi olur |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Ara Sınav | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 116 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |