Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bitirme Çalışması | SWE 402 | 8 | 0 + 4 | 4 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN, Doç.Dr. ÜNAL ÇAVUŞOĞLU, |
Dersin Yardımcıları | Doç.Dr. Devrim Akgün, Dr.Öğr.Üye Veysel Harun Şahin, Dr.Öğr.Üye Mustafa Aktpnar, Dr.Öğr.Üye Gülizar Çit |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin, yazılım mühendisliği ile ilgili konularda değişik öğretim üyesi danışmanlığı altında yaptığı teorik ve/veya pratik (deneysel) proje çalışmasıdır. |
Dersin İçeriği | Her öğrenci yazılım mühendisliği bölümüne ait konularda proje çalışması yapıp rapor halinde danışmanı öğretim üyesine sunarak, savunacaktır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Eğitsel Oyun, Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | Gezi / Gözlem, Gözlem, | |
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak | Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Proje çalışması konusunun belirlenmesi. | |
2 | Proje çalışmasının kapsadığı alt konuları belirleme. | |
3 | Kaynak taraması. | |
4 | Kaynak taraması. | |
5 | Kaynak taraması. | |
6 | Sistemin tasarlanması. | |
7 | Sistemin tasarlanması. | |
8 | Gerekli hesap veya analizleri yapılması. | |
9 | Gerekli hesap veya analizleri yapılması. | |
10 | Hesap veya analizlerin değerlendirilmesi. | |
11 | Sonuçların değerlendirmesi. | |
12 | Proje raporunun yazılması. | |
13 | Proje raporunun yazılması. | |
14 | Gerekli düzeltmelerin yapılması ve projenin teslimi. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | http://cs.sakarya.edu.tr/tr/icerik/10047/37288/tasarim-ve-bitirme-calismasi. |
Ders Kaynakları | http://cs.sakarya.edu.tr/sites/cs.sakarya.edu.tr/file/BitirmeSablonu_2016_v2.docx |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | ||||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | ||||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | ||||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | ||||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | ||||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | ||||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğrencilere araştırma becerisi kazandırmak | ||||||||||||
2 | Öğrencilere planlama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
3 | Öğrencilere uygulama becerisi kazandırmak | ||||||||||||
4 | Öğrencilere problem çözme becerisi kazandırmak | ||||||||||||
5 | Öğrencilere değerlendirme ve yorum yapma becerisi kazandırmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Sözlü Sınav | 10 |
2. Sözlü Sınav | 10 |
3. Sözlü Sınav | 10 |
1. Proje / Tasarım | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 10 |
Toplam | 100 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Sözlü Sınav | 4 | 1 | 4 |
Proje / Tasarım | 1 | 90 | 90 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 70 | 70 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 246 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 9,84 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |