Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Nesne Yönelimli Programlama SWE 104 2 3 + 0 3 5
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili İngilizce
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Dr.Öğr.Üyesi GÜLÜZAR ÇİT
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu dersin amacı yazılım mühendisliğinde nesneye dayalı programlama ile ilgili temel bilgileri vermektir.

Dersin İçeriği

Bu derste sırasıyla nesneye dayalı programlama ile ilgili sınıf ve nesne kavramları, yapıcı ve yıkıcı fonksiyonlar, tekli ve çoklu kalıtım, UML diyagramları, fonksiyon ve operatör aşırı yükleme, fonksiyon ezme konuları anlatılacaktır.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Nesneye dayalı programlama kavramının temel prensiplerini öğrenme Anlatım, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, Rol Oynama,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ders Tanıtımı & Giriş
2 Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş
3 Nesneye Dayalı Programlama Kavramına Giriş
4 Kontrol İfadeleri, Döngüler ve Fonksiyonlar
5 Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
6 Sınıf, Erişim Denetleyicisi, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
7 Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler
8 Kalıtım, Çoklu Kalıtım ve Arayüzler
9 Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme
10 Çoklu Kalıtım ve Kapsülleme
11 Statik Üye Değişken ve Fonksiyon
12 Const Sınıf Nesneleri, Üye Değişken ve Fonksiyonlar
13 UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları
14 UML, UML Sınıf Diyagramları, UML Kullanıcı Diyagramları
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

- Deitel, P., Deitel, H., Visual C# How to Program, Sixth Edition, Pearson, 2016.

- Price, M., J., C# 9 and .NET 5 - Modern Cross-Platform Development, Packt, Fifth Edition, 2020.

- Albahari, J., Albahari, B., C# 9.0 Pocket Reference, O'Reilly, 2021.

- Schildt, H., C# 4.0 - The Complete Reference Book, McGraw Hill,  2010.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi.
2 Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. X
3 Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. X
4 Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. X
5 Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. X
6 Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. X
7 Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. X
8 Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi.
9 Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. X
10 Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi.
11 Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi.
12 Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık.
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12
1 Nesneye dayalı programlama kavramının temel prensiplerini öğrenme
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Ödev 25
2. Ödev 25
Toplam 100
1. Final 55
1. Yıl İçinin Başarıya 45
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 3 48
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 1 3 3
Ödev 2 10 20
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5