Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yazılım Mühendisliğine Giriş | SWE 103 | 1 | 3 + 0 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN |
Dersi Verenler | Prof.Dr. AHMET ÖZMEN, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı, yazılım mühendisliği ile ilgili konular hakkında ve bölümde yapılan ar-ge çalışmaları hakkında bilgi vermektedir. Derste, öğrencilerin başarılı bir lisans eğitimi almaları için gerekli bilgilendirmeler ve etik değerler anlatılır. |
Dersin İçeriği | Dönem boyunca yazılım mühendisliği temel konuları hakkında tanıtımlar yapılır. Güncel yazılım geliştirme ortamları tanıtılır. Ders içinde yazılım mühendisliği için çok önemli olan sözlü ve yazılı iletişim tekniklerini iyileştirmek için ödev çalışmaları ve sunumlar yaptırılır. Genel olarak bilimsel çalışma ve özel olarak yazılım mühendisliğini ilgilendiren konularda mühendislik etiği konuları öğretilir. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Yazılım mühendisliğinin iş alanlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
2 | Yazılım geliştirme araçlarını bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, |
3 | Yazılım geliştirme süreçlerinin temel konseptlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | Kısa Cevaplı Testler, Eşleştirme Testler, |
4 | Yazılım mühendisliği programının temel derslerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
5 | Mühendislik ve yazılım etik değerlerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | Doğru Yanlış Testleri, |
6 | Yazılım proje yönetim süreçlerinin temellerini bilir | Anlatım, Soru-Cevap, Rol Oynama, | Doğru Yanlış Testleri, Eşleştirme Testler, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bölümün ve yazılım mühendisliğinin tanıtımı, oryantasyon. | |
2 | Bilgisayarın donanımsal yapısı ve yazılım. Programlama temelleri, yazılım yaşam döngüsü. | |
3 | Programlama dilleri ve program geliştirme ortamları: Editörler, derleyiciler ve hata ayıklayıcılar. | |
4 | Versiyon kontrol sistemleri: GIT. | |
5 | Algoritmalar. | |
6 | Yazılım mühendisliğinde etik değerler. | |
7 | İşletim sistemleri ve bilgisayar ağları. | |
8 | Sorgu dilleri ve veri tabanı sistemleri. | |
9 | Görü temelli sistemler, görüntü işleme. | |
10 | Web tabanlı dağıtık bilgi sistemleri. | |
11 | Web ve mobil uygulama geliştirme platformları, örnek uygulamalar. | |
12 | Büyük veri ve yapay zeka. | |
13 | Yazılım geliştirme süreç yönetim temelleri (DevOps). | |
14 | Örnek yazılım sistemlerinin veya uygulamaların sunumları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Ronald J. Leach, Introduction to Software Engineering (Chapman & Hall/CRC Innovations in Software Engineering and Software Development Series), CRC Press, 2018, ISBN 9780849314452, 9780849314452 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Matematik, fen bilimleri ve ilgili mühendislik disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | X | |||||
2 | Karmaşık mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi; bu amaçla uygun analiz ve modelleme yöntemlerini seçme ve uygulama becerisi. | X | |||||
3 | Mühendislik uygulamalarında karşılaşılan karmaşık problemlerin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisi; bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanma becerisi. | ||||||
4 | Karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında, belirli gereksinimleri karşılayacak şekilde tasarlama becerisi; bu amaçla modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi. | ||||||
5 | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya disipline özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi. | ||||||
6 | Bilişim Teknolojilerinin yönetim, denetim, gelişim ve güvenliği/güvenilirliği hakkında bilgi sahibi olma ve farkındalık. | X | |||||
7 | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisi. | ||||||
8 | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisi. | ||||||
9 | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisi. | X | |||||
10 | Etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | X | |||||
11 | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi. | X | |||||
12 | Mühendislik uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Yazılım mühendisliğinin iş alanlarını bilir | 5 | |||||||||||
2 | Yazılım geliştirme araçlarını bilir | 5 | |||||||||||
3 | Yazılım geliştirme süreçlerinin temel konseptlerini bilir | 5 | |||||||||||
4 | Yazılım mühendisliği programının temel derslerini bilir | 5 | |||||||||||
5 | Mühendislik ve yazılım etik değerlerini bilir | 5 | |||||||||||
6 | Yazılım proje yönetim süreçlerinin temellerini bilir | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
2. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Ödev | 1 | 35 | 35 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 133 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,32 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |