Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Enzymatıc Reactıon Mechanısms | KIM 544 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI |
Dersi Verenler | Prof.Dr. GÜLNUR ARABACI, |
Dersin Yardımcıları | Biochemistry division research assistants |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | It helps to understand how important the mechanisms of enzymes that catalyze biochemical reactions are in living organisms and informs about the importance of enzymes in biochemistry, medicine, medicine, agriculture, food and biotechnology. |
Dersin İçeriği | Properties of enzymes, kinetic and chemical mechanisms of reactions catalyzed by enzymes, determination of active centers in enzymes, chemical structure of enzyme catalysis, group transfer reactions catalyzed by enzymes, enzymatic reduction reactions, elimination reactions catalyzed by enzymes, enzyme inhibition, applications of enzymes |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Categorize enzymes and their functions | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Question the biosynthesis mechanisms of enzymes | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Illustrate enzyme kinetics. | Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Recognize elimination and transformation reactions catalyzed by enzymes. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Recognize enzymatic redox reactions. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Interpret the working systems of enzymes in living organisms. | Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Introduction, Classification and structure of enzymes | 1st Week Presentation |
2 | Biosynthesis and properties of enzymes | 2nd Week Presentation |
3 | Enzyme kinetics | 3rd Week Presentation |
4 | Kinetic and chemical mechanisms of reactions catalyzed by enzymes | 4th Week Presentation |
5 | Group transfer reaction mechanisms catalyzed by enzymes | 5th Week Presentation |
6 | Enzymatic reduction oxidation reaction mechanisms | 6th Week Presentation |
7 | Enzymatic elimination reactions and mechanisms | 7th Week Presentation |
8 | Enzymatic addition reactions | 8th Week Presentation |
9 | Midterm | |
10 | Isomerization and rearrangement reactions catalyzed by enzymes | 10th Week Presentation |
11 | Removal reactions of the carboxyl group from other groups | 11th Week Presentation |
12 | Enzymatic carboxylation reactions | 12th Week Presentation |
13 | Aldol and Claisen condensation reactions catalyzed by enzymes | 13th Week Presentation |
14 | Transfer reactions of phosphate groups | 14th Week Presentation |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Lecture notes |
Ders Kaynakları | [2] C. Walsh Enzymatic reaction mechanisms Freeman and Company, 1979, New York. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | X | |||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olup ve elde ettiği bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ile gelişmekte olan yenilikçi yöntemleri kullanır. | X | |||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | X | |||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin bir biçimde birlikte ve ya bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | X | |||||
6 | Alanındaki lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, iş ve laboratuvar güvenliği yanında çevre koruma bilincine sahip olur. Aynı ya da farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir, derinleştirir, analiz eder ve yorumlar. | X | |||||
7 | Alanındaki temel ve modern cihazlar hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olup, bu yöntemlerle akademik düzeyde kimya deneyleri gerçekleştirir elde ettiği sonuçları analiz edebilir ve değerlendirebilir. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Categorize enzymes and their functions | 2 | 2 | |||||
2 | Question the biosynthesis mechanisms of enzymes | 3 | ||||||
3 | Illustrate enzyme kinetics. | 3 | ||||||
4 | Recognize elimination and transformation reactions catalyzed by enzymes. | 4 | ||||||
5 | Recognize enzymatic redox reactions. | 4 | 4 | |||||
6 | Interpret the working systems of enzymes in living organisms. | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 161 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,44 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |