Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Group Theory For Physıcısts II | FIZ 613 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | İngilizce |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. HÜSEYİN YASİN UZUNOK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | To examine the Lorentz and Poincare groups which have an important role in special theory of relativity and to give an idea about quatum groups which have a wide application area in the studies related with integrable systems |
Dersin İçeriği | Simple Lie Groups, Killing form, Dynkin diagrams, Exceptional Groups, Lorentz and Poincare Groups, Gauge Transformations, Quantum Groups, Matrix Quantum Groups |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Draws the Dynkin diagram for a given group | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
2 | Explains exceptional groups with examples | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
3 | Writes Lorentz transformations and defines Lorentz Group | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
4 | Explains the relation between U(1) and QED | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
5 | Express Lie Algebra for Poincare Group | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, | |
6 | Explains the concept of the quantum groups by various examples | Anlatım, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Simple Lie Groups, Killing Form | [1] Page 167-172 |
2 | Properties of The Roots, Root Vectors | [1] Page 172-180 |
3 | Dynkin Diagrams | [1] Page 180-188 |
4 | Exceptional Groups | [1] Page 188-196 |
5 | Lorentz Transformations, Four Vector Notation, SO(3,1) Group | [1] Page 198-208 |
6 | Poincare Group | [1] Page 208-216 |
7 | Gauge Transformations | [1] Page 225-240 |
8 | U(1) and QED, SU(3) and QCD | [1] Page 240-248 |
9 | Midterm Exam | |
10 | Quantum Groups | [2] Page 1-14 |
11 | Unitary Quantum Groups | [2] Page 15-25 |
12 | q-Boson Operators | [2] Page 25-43 |
13 | q-numbers, q-functions | [2] Page 55-70 |
14 | Matrix Quantum Groups, Quantum Plane | [2] Page 115-124 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | [1] Jones, H.F., Groups, representations and Physics, CRC Press, 1998 [2] Biedenharn L.C., Lohe M.A., Quantum Group Symmetry and q-Tensor Algebras, World Scientific Publishing Co. Pte. Ltd., 1995 |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Alanındaki lisans ve yüksek lisans düzeyi yeterliliklerini temel alarak, laboratuvar, modem cihaz, yazılım, yöntem, tasarım hakkında uygulamalı ve teorik bilgilere sahip olur, yeni düşünce-yöntem-tasarım-uygulama geliştirir, akademik düzeyde elde ettiği özgün sonuçları bilimsel aktarım yollarıyla (makale, proje, bildiri..vs.) paylaşıp yorumlar. | ||||||
8 | Fizikte uzmanlık alanı ile ilgili sorunların farkına varır, bağımsız olarak eleştirel bakış, sorgulama ve problem çözme becerilerini kullanıp sorumluluk alarak yenilik, strateji, uygulama planları geliştirir, geliştirdiği planları kalite süreçleri çerçevesinde uygulamaya dönüştürmeye liderlik eder. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Draws the Dynkin diagram for a given group | ||||||||
2 | Explains exceptional groups with examples | ||||||||
3 | Writes Lorentz transformations and defines Lorentz Group | ||||||||
4 | Explains the relation between U(1) and QED | ||||||||
5 | Express Lie Algebra for Poincare Group | ||||||||
6 | Explains the concept of the quantum groups by various examples |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 30 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 151 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |