Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Oral Diagnoz ve Radyoloji I | DHF 309 | 3 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi EMRE HAYLAZ |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi EMRE HAYLAZ, |
Dersin Yardımcıları |
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Diş Hekimliği öğrencilerini X-ışınlarının tarihçesi, radyobiyoloji ve radyolojinin temelleri, doğru tanı ve tedavi planlaması yapmak için hasta hikayesi, intra oral ve ekstra oral muayene yöntemleri, diş hekimliğinde sistemik hastalıklar, oral kavitedeki normal anatomik yapıları, dil, dudak ve yumuşak doku hastalıkları, radyolojinin temelleri ve dental radyografi teknikleri hakkında eğitmektir. |
Dersin İçeriği | Diş hekimliğinde oral diagnoz ve radyoloji hakkında bilgi veren ders |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | X ışınlarının tarihçesi, Radyolojide kullanılan nokta ve düzlemler | |
2 | X ışını ve x ışınının oluşumu, X ışını demetini kontrol eden faktörler, Detay, densite, kontrast ve bunları etkileyen faktörler | |
3 | Radyobiyoloji ve tarihçesi, Radyasyonun canlılar üzerine etkisi | |
4 | Radyasyonun erken ve geç dönem etkileri, Radyasyonun teratojenik ve somatik etkisi, Radyasyondan korunma ve radyoterapi | |
5 | Röntgen filminin yapısı, Röntgen filminin banyosu, Dijital Radyografi , | |
6 | İntraoral radyografi teknikleri, Isırma tekniği ve okluzal radyografi, İntraoral radyografide karşılaşılan özel durumlar | |
7 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
8 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
9 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
10 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
11 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
12 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
13 | Ara Sınav | |
14 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
15 | Diş Hekimliğinde sistemik hastalıklar ve oral bulguları | |
16 | Hasta hikayesi, muayene yöntemleri, bulguların değerlendirilmesi, Ekstraoral muayene, İntraoral muayene, | |
17 | Hasta hikayesi, muayene yöntemleri, bulguların değerlendirilmesi, Ekstraoral muayene, İntraoral muayene, | |
18 | Radyodiagnostik radyoloji ve lezyon diagnozu | |
19 | Radyodiagnostik radyoloji ve lezyon diagnozu | |
20 | Ekstraoral radyografi yöntemleri | |
21 | Ekstraoral radyografi yöntemleri | |
22 | Temporomandibular eklem, paranasal sinüs radyolojisi | |
23 | Temporomandibular eklem, paranasal sinüs radyolojisi | |
24 | Tükürük bezi ve implant radyolojisi | |
25 | Tükürük bezi ve implant radyolojisi | |
26 | Ara sınav | |
27 | Diş radyografilerinde izlenen anatomik oluşumlar, Dental çürük radyografisinin değerlendirilmesi | |
28 | Diş radyografilerinde izlenen anatomik oluşumlar, Dental çürük radyografisinin değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Goaz P.W., Stuart C.W. (1994). Oral Radiology. Principles and Interpretion. Mosby • Harorlı A. Ağız, Diş ve Çene Radyolojisi. Nobel • Stuart C.W.,michael J.P. (2009) Oral Radiology. Principles and Interpretion. Mosby • Gibilisco J.A.(1985)Stafne’s Oral radiographic Diagnosis. W.B.Saunders Comp. Philadelphia. • Curry III T.S., Dowday J.E., Murry R.C. (1990). Christensen’s Physics of Diagnostic Radiology. LeaaFebiger. • Regezi J.A., Sciubba J. (1993).Oral pathology: Clinical-Pathologic Correlations. WB Saunders Comp. • Sonis S.T., Fazio R.C., Fang L. (1995).Principles and Practice of Oral Medicine. WB Saunders Comp. • Goodman R.M., Gorlin R.J. (1977). Atlas of the Face in Genetic Disorders. Mosby • Langlais R.P., Miller C.S.(1998). Color Atlas of Common Oral Diseases. • WilliamsaWilkins.Özcan İ. (2000). Ağrı.Baş Boyun ve Orofasiyal Ağrılar. Nobel Tıp. • Lynch M.A. (1984). Burket’s Oral Medicine Diagnosis and Treatment. Lippincott Comp. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 2 | 56 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Performans Görevi (Uygulama) | 3 | 2 | 6 |
Toplam İş Yükü | 100 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |