Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Çocuk Diş Hekimliği I | DHF 306 | 6 | 2 + 0 | 2 | 3 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NESLİHAN YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Genel Eğitim |
Dersin Amacı | · Süt dişlerinin sürme zamanlarını, histolojik yapı farklılıklarını ve gelişim bozukluklarını öğretmek, · 0-15 yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişim dönemlerine göre süt ve genç daimi dişleri ve çevre dokuları tanıyarak, çocuk hastada anamnez almayı ve muayene yapabilmeyi öğretmek, · Çocuklarda çürük etiyolojisini, çürük tiplerini, diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemlerini ve yaşa ve çürük riskine göre koruyucu uygulama planlaması yapmayı öğretmek, · Süt dişlerinde restoratif tedavilerinin önemini, kavite prensiplerini, kullanılan restoratif materyallerin özelliklerini ve kullanım endikasyonlarını öğretmek, · Süt dişlerinde derin dentin çürüklerinin klinik, radyografik ve operatif bulgularını, tedavi planlamasını ve tedavi yöntemlerini öğretmek, · Fantom kafalarda süt dişlerine kavite açıp, restorasyon yapmayı öğretmek |
Dersin İçeriği | · Süt dişlerinin sürme zamanlarını, histolojik yapı farklılıklarını ve gelişim bozukluklarını öğretmek, · 0-15 yaş grubu çocuklarda büyüme ve gelişim dönemlerine göre süt ve genç daimi dişleri ve çevre dokuları tanıyarak, çocuk hastada anamnez almayı ve muayene yapabilmeyi öğretmek, · Çocuklarda çürük etiyolojisini, çürük tiplerini, diş çürüğünü kontrol altına alma yöntemlerini ve yaşa ve çürük riskine göre koruyucu uygulama planlaması yapmayı öğretmek, · Süt dişlerinde restoratif tedavilerinin önemini, kavite prensiplerini, kullanılan restoratif materyallerin özelliklerini ve kullanım endikasyonlarını öğretmek, · Süt dişlerinde derin dentin çürüklerinin klinik, radyografik ve operatif bulgularını, tedavi planlamasını ve tedavi yöntemlerini öğretmek, · Fantom kafalarda süt dişlerine kavite açıp, restorasyon yapmayı öğretmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Bebek-çocuk-adölesan ve ebeveynle iletişim prensiplerini ve çeşitlerini sınıflandırır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, | |
2 | Süt dişlerinin histolojik ve anatomik özelliklerini sıralar | Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | Süt dişinin ve okluzyonunun gelişimini açıklar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Çocuklarda tanı ve tedavi planlaması için gerekli bilgileri sıralar | Anlatım, | |
5 | Çürük ve çürük gelişimini açıklar. | ||
6 | Koruyucu önlemleri tanımlar. | ||
7 | Süt dişlerinde restoratif tedavi prensiplerini açıklar |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Developmental stages, family types and behavior management techniques in children | |
2 | Developmental stages, family types and behavior management techniques in children | |
3 | Histological and anatomical features of primary teeth | |
4 | Histological and anatomical features of primary teeth | |
5 | Differences between primary and permanent teeth, dentin cement and pulp | |
6 | Dental anomalies in primary and young permanent teeth | |
7 | Dental anomalies in primary and young permanent teeth | |
8 | The development of primary teeth occlusion | |
9 | Intraoral examination | |
10 | midterm exam | |
11 | Intraoral examination | |
12 | Ekstraoral examination | |
13 | Radiology in pediatric dentistry | |
14 | Etiology, localization and classification of caries in primary dentition | |
15 | Etiology and prevention methods of early childhood caries | |
16 | Caries development characteristics, causes and relationship between nutrition and caries | |
17 | Caries risk assessment methods and preventive programs in children | |
18 | Remineralization and fluor | |
19 | Other remineralizing agents | |
20 | Systemic diseases in infants, children and adolescents | |
21 | Childhood diseases | |
22 | Genetic diseases in infants, children and adolescents | |
23 | Midterm exam | |
24 | Periodontal diseases in infants, children and adolescents | |
25 | Dentistry for children who need special health care | |
26 | Restorative treatments and cavity principles in primary teeth | |
27 | Pit and fissure sealant applications and restorative materials used in primary teeth | |
28 | Pit and fissure sealant applications and restorative materials used in primary teeth |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | · Pediatric Dentistry, Ed:Richard R. Welbury, Monty S. Duggal, M.T. Hosey, 4th Edition, 2012 · Pediatric Dentistry: A Clinical approach. Ed: Göran Koch, Sven Paulsen, 2nd Edition, 2009 · Pediatric Dentistry: Infancy through Adolescence. Ed: Paul S. Cassamiso, Henry W. Fields Jr, Dennis J. McTigue, Arthur Nowak, 4th Ed, 2013 · Dentistry for the Child and Adolescent. Ed: , |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Bebek-çocuk-adölesan ve ebeveynle iletişim prensiplerini ve çeşitlerini sınıflandırır | 5 | 5 | ||||||||
2 | Süt dişlerinin histolojik ve anatomik özelliklerini sıralar | 5 | |||||||||
3 | Süt dişinin ve okluzyonunun gelişimini açıklar | ||||||||||
4 | Çocuklarda tanı ve tedavi planlaması için gerekli bilgileri sıralar | ||||||||||
5 | Çürük ve çürük gelişimini açıklar. | ||||||||||
6 | Koruyucu önlemleri tanımlar. | ||||||||||
7 | Süt dişlerinde restoratif tedavi prensiplerini açıklar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
2. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 24 | 2 | 48 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 26 | 1 | 26 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Kısa Sınav | 1 | 1 | 1 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 26 | 1 | 26 |
Toplam İş Yükü | 127 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,08 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 3 |