Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Restoratif Diş Tedavisi II | DHF 302 | 3 | 2 + 4 | 4 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | Restoratif diş tedavisi 1 dersini başarı ile tamamlamış olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR |
Dersi Verenler | Doç.Dr. EMİNE GÜLŞAH GÖKTOLGA, Dr.Öğr.Üyesi BUKET KARALAR, Dr.Öğr.Üyesi RÜMEYSA HATİCE ÖZLEN, Prof.Dr. MEHMET YILDIZ, Dr.Öğr.Üyesi MERVE PELİN DUR, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Klinik öncesi öğrencilerin restoratif tedavideki tüm tedavi yöntemlerini uygulayabilir olması ve diş yapısı ve çürükle ilgili tüm bilgilere vakıf olması. |
Dersin İçeriği | Mine ve dentin çürüklerinin, çürüğün diyet, plak ve tükürük ile olan ilişkilerinin, adeziv sistemlerin, inley ve onley restorasyonların, kanal tedavili dişlerin restorasyonlarının öğrenilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | |||
2 | |||
3 | |||
4 |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Mine ve mine çürüğü | |
2 | Mine ve mine çürüğü | |
3 | Dentin ve dentin çürüğü | |
4 | Dentin ve dentin çürüğü | |
5 | Sement ve kök çürüğü | |
6 | Çürüksüz diş sert doku kayıpları ve tedavileri | |
7 | Çürüksüz diş sert doku kayıpları ve tedavileri | |
8 | Adeziv sistemler | |
9 | Adeziv sistemler | |
10 | Enfeksiyon kontrolü | |
11 | Aşırı dentin duyarlılığı | |
12 | Aşırı dentin duyarlılığı | |
13 | 1.ara sınav | |
14 | Kanal tedavili dişlerin restorasyonu | |
15 | Kanal tedavili dişlerin restorasyonu | |
16 | Restoratif tedaviye başlamadan önce yapılacak işlemler | |
17 | Ergonomi | |
18 | Flor,bireysel profilaksi ve flor uygulamaları | |
19 | Flor,bireysel profilaksi ve flor uygulamaları | |
20 | Diyet analizleri | |
21 | Şeker değişkenleri | |
22 | Tükürük izolasyon yöntemleri | |
23 | Kompozit inley ve onley restorasyonlar | |
24 | Kompozit inley ve onley restorasyonlar | |
25 | Kompozit inley ve onley restorasyonlar | |
26 | 2.ara sınav | |
27 | Kompozit rezinlerin uygulama prensipleri | |
28 | Amalgam uygulamaları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Essentials of dental caries (Edwina A.M. Kidd) Sturdevant's art and science of operative dentistry (Thedeore M. Roberson) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | X | |||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | X | |||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | X | |||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | X | |||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | X | |||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | X | |||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | X | |||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | X | |||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | |||||||||||
2 | |||||||||||
3 | |||||||||||
4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
Toplam | 0 |
Toplam | 0 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 5 | 140 |
Ara Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 2 | 1 | 2 |
Toplam İş Yükü | 150 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |