Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diş Anatomisi ve Manipülasyon | DHF 141 | 1 | 2 + 8 | 7 | 10 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI |
Dersi Verenler | Dr.Öğr.Üyesi MERVE BOTSALI, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Diş morfolojisinin uygulamalı öğretimi ve tam protezin laboratuvar aşamalarının öğretilmesidir. |
Dersin İçeriği | Diş morfolojilerini öğrenmek, diş hekimliğinde kullanılan el aletlerinin ve materyallerin kullanımını öğrenmek, tam protezlerin laboratuvar aşamalarını öğrenmek |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Pratik çalışmalarının kurallarının, araç ve gereçlerin tanıtımı, diş yontu çalışması | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Terminoloji ve Tanımlar | |
2 | Ağız Boşluğunun Anatomisi | |
3 | Üst Orta Kesici Diş Morfolojisi | |
4 | Üst Yan Kesici Diş Morfolojisi | |
5 | Üst Köpek Dişi Morfolojisi | |
6 | Üst 1. ve 2. Küçük Azı Dişi Morfolojisi | |
7 | Üst 1. Büyük Azı Dişi Morfolojisi | |
8 | Üst 2. Büyük Azı Dişi Morfolojisi | |
9 | Alt Kesici Dişlerin Morfolojisi | |
10 | Alt Köpek Dişi Morfolojisi | |
11 | Alt 1. ve 2. Küçük Azı Diş Morfolojisi | |
12 | Alt 1. Büyük Azı Dişi Morfolojisi | |
13 | Alt 2. Büyük Azı Dişi Morfolojisi | |
14 | Ara Sınav | |
15 | Hareketli Protezlerin Tanımı | |
16 | Alt ve Üst Çeneyi İlgilendiren Anatomik Yapılar | |
17 | Tam Protezlerde Ölçü Yöntemleri | |
18 | Tam Protezlerde Bireysel Ölçü Kaşığı Yapımı | |
19 | Tam Protez Kaide Materyalleri ve Yapımı | |
20 | Tam Protezlerde Mum Duvarlar | |
21 | Tam Protezlerde Çene İlişkilerinin Kaydı | |
22 | Ara Sınav | |
23 | Tam Protezlerde Diş Seçimi ve Dizimi | |
24 | Tam Protezlerde Modelaj | |
25 | Tam Protezlerde Muflalama ve Akril Tepimi | |
26 | Tam Protezlerde Tesviye ve Cila | |
27 | Tam Protezlerde Tamir, Astarlama ve Röbazaj | |
28 | Tam Protezlerde Porozite |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders sunumları ve öğrenciler için hazırlanan ders notları |
Ders Kaynakları | Wheeler's Dental Anatomy,Physiology,and Occlusion ( Eighth Edition), Prosthetic Treatment of the Edentulous Patient ( Fourth Edition) RM Basker and Jc Davenport, Tam Protezler: Problemler ve Çözüm Yolları Prof. Dr. Yasemin Kulak Özkan (1. Baskı) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Pratik çalışmalarının kurallarının, araç ve gereçlerin tanıtımı, diş yontu çalışması |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 20 |
1. Ödev | 10 |
2. Ödev | 10 |
2. Ara Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
2. Performans Görevi (Uygulama) | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 12 | 192 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 10 | 10 | 100 |
Ara Sınav | 2 | 2 | 4 |
Kısa Sınav | 2 | 2 | 4 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Toplam İş Yükü | 301 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 12,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 10 |