Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Davranış Bilimleri | DHF 171 | 1 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ |
Dersi Verenler | Doç.Dr. BETÜL DÜŞÜNCELİ, |
Dersin Yardımcıları | Prof. Dr. Atila Erol Prof Dr. Ali Savaş Çilli Prof Dr. Dr. Esra Yazıcı
|
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Bu dersin amacı öğrencilerin; psikoloji bilimindeki temel kavramları, ilkeleri, ve kuramları tanımasını, psikolojinin farklı disiplinlerinde kullanılan araştırma yöntemlerini öğrenmesini ve insan düşünce ve davranışının biyolojik, bilişsel ve sosyal temellerini anlamasını sağlamaktır.Öğrencilerin sosyal psikolojik olgulara ilişkin bakış açılarını ve kavrayışlarını geliştirmek ve bu alanda kullanılan başlıca metodolojik yaklaşımları tanıtmak dersin hedefleri arasındadır.
|
Dersin İçeriği | Duyum ve algı, Bilimsel yöntemler Psikoloji bilimi ve kuramlar, Fizyoloji ve davranış, Bilinç ve farklı bilinç durumları, Öğrenme, Bellek, Bilişsel yetenekler, Zeka, Gelişim psikolojisi Öğrenme Çıktıları 1-Psikoloji Biliminin Doğasını Anlayabilme Temel Kuramsal Yaklaşımları Açıklayabilme 3-Psikolojin Temel konularını anlayabilme 4-Eleştirel ve Analitik Olarak Düşünebilme
|
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İnsan davranışının psikolojik kökenlerine ilişkin temel kuramları öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Örnek Olay, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Mikro Öğretim, | |
2 | İnsan davranışının sosyal kökenlerine ilişkin temel kuramları öğrenme ve anlama | Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | İnsan davranışının biyolojik kökenleri öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, | |
4 | Psikopatolojiyi tanıma | Anlatım, Soru-Cevap, | |
5 | Hasta hekim ilişkisinin inceliklerini öğrenme | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | İnsanın biyopsikososyal gelişimini kavrama | Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Öfke stresin yönetilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, | |
8 | Ağrının verilen psikolojik tepkinin yönetilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Davranış Bilimlerine Giriş ve Biyopsikososyal Model-I | |
2 | Davranış Bilimlerine Giriş ve Biyopsikososyal Model-II | |
3 | Davranışın Biyolojik Temelleri-I | |
4 | Davranışın Biyolojik Temelleri-II | |
5 | Davranışın ve Genetik | |
6 | Davranışın Biyolojik Temelleri-IV | |
7 | Yaşam Boyu Gelişim-I | |
8 | Yaşam Boyu Gelişim-II | |
9 | Davranışın Ruhsal Temelleri-I | |
10 | Davranışın Ruhsal Temelleri-II | |
11 | Benliğin Savunma Düzenekleri-I | |
12 | Benliğin Savunma Düzenekleri-II | |
13 | Öğrenmeyle ilgili temel kavramlar, klasik ve edimsel koşullanma | |
14 | Ara sınav | |
15 | Öğrenme ve Hafıza | |
16 | Dil ve Konuşma | |
17 | Kişilik-I | |
18 | Kişilik-II | |
19 | Psikopatoloji-I | |
20 | Psikopatoloji-2 | |
21 | İletişim ve empati | |
22 | Hasta hekim ilişkisi-I | |
23 | Hasta hekim ilişkisi-II | |
24 | Öfke ve stresle başa çıkma | |
25 | Ağrı yönetiminde psikolojik yaklaşım ve hipnoz- 1 | |
26 | Ağrı yönetiminde psikolojik yaklaşım ve hipnoz-2 | |
27 | Ara Sınav | |
28 | Final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Ders notları öğretim üyesi tarafından sağlanacaktır
|
Ders Kaynakları | İnsan ve Davranışı, Doğan Cüceloğlu, Remzi Kitapevi, 2016 Ruh Sağlığı ve Bozuklukları, Orhan Öztürk, Ders Notları( İlgili Öğretim Üyesi Tarafından Verilecektir) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | X | |||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İnsan davranışının psikolojik kökenlerine ilişkin temel kuramları öğrenme | 5 | 5 | ||||||||
2 | İnsan davranışının sosyal kökenlerine ilişkin temel kuramları öğrenme ve anlama | 5 | 5 | ||||||||
3 | İnsan davranışının biyolojik kökenleri öğrenme | 5 | 5 | ||||||||
4 | Psikopatolojiyi tanıma | 5 | 5 | ||||||||
5 | Hasta hekim ilişkisinin inceliklerini öğrenme | 5 | 5 | ||||||||
6 | İnsanın biyopsikososyal gelişimini kavrama | 5 | 5 | ||||||||
7 | Öfke stresin yönetilmesi | 5 | 5 | ||||||||
8 | Ağrının verilen psikolojik tepkinin yönetilmesi | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 80 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 28 | 1 | 28 |
Ara Sınav | 2 | 1 | 2 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 28 | 1 | 28 |
Toplam İş Yükü | 60 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |