Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Diş Hekimliği Tarihi | DHF 143 | 1 | 1 + 0 | 1 | 2 |
Ön Koşul Dersleri | YOK |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL GÜMÜŞSOY |
Dersi Verenler | Doç.Dr. İSMAİL GÜMÜŞSOY, |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Diş hekimliğinin tarihsel gelişiminin incelenmesi ve edindiğimiz bilgilerle şimdiki zamanı tam olarak anlayarak gelecek zaman üzerinde değerlendirmeler yapabilmektir. |
Dersin İçeriği | Dişhekimliğinin günümüze gelinceye kadar geçirdiği aşamaları anlatır. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Diş hekimliği tarihinin başlangıcını öğreneceklerdir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Dental aletlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olacak. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tıp ve Hekimlik, Tıp tarihi | |
2 | İlk çağlarda diş hekimliği | |
3 | Eski çağlarda diş hekimliği | |
4 | Orta çağda diş hekimliği tarihi | |
5 | 15. yy da diş hekimliği tarihi | |
6 | 16. yy da diş hekimliği | |
7 | 17. - 18. yy larda diş hekimliği tarihi | |
8 | vize | |
9 | 19. yy ve 20. yy da diş hekimliği | |
10 | Diş hekimliğinin spesifik alanlara göre gelişimi | |
11 | Diş hekimliği aletlerinin gelişim süreci | |
12 | Diş hekimliği tarihinin diğer tıp dalları ile tarihteki etkileşimi | |
13 | Türk diş hekimliğinin tarihsel süreci | |
14 | final |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1- Dişhekimliği Tarihi. Ahmet Efeoğlu, Doç. Dr. İ:Ü. Dişhekimliği Fak. İstanbul 1992 2- Anadolu Uygarlıklarında Dişhekimliği, Prof. Dr. İlter Uzel Çukurova Üniversitesi Adana 2000 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Mesleğin gerektiği, tüm temel tıp bilimleri alanında bilgi ve donanıma sahiptir, klinik ve sosyal bilimlere ait bilgileri edinmiştir ve bunları tüm meslek hayatı boyunca uygular. Diş hekimliği tarihi, tıp ahlakı ve adli diş hekimliği konusunda gereken ölçüde bilgi ve hassasiyete sahiptir. | ||||||
2 | Diş hekimi olarak, ağız, çene, diş ve tüm oral dokuların, hücre, doku, organ ve sistem bazında yapı ve fonksiyonlarını tanımlar. | ||||||
3 | Hastaların tıbbi durumlarının, semptomlarının, laboratuvar sonuçlarının ve ilaç etkileşimlerinin değerlendirmesini yapar. Çeşitli sistemik hastalıklar ve bunlarla ilişkili ağız ve diş hastalıklarının tedavi yollarını bilir ve bu tip durumlarda alınması gereken önlemleri uygular. | ||||||
4 | Ağız, çene, diş ve tüm oral dokularda oluşabilen yapı ve fonksiyon değişikliklerini değerlendirir, tanı koyar ve teşhis ve tedavi planlaması yapar. | ||||||
5 | Çocuk ve yetişkinlerde tüm koruyucu, önleyici işlemleri bilir, klinikte uygulayabilir ve hasta takibi yapabilir. | ||||||
6 | Toplum ağız, diş sağlığı koruyucu ve destekleyici işlemleri bilir ve hazırlanmış program ve projelere katılabilir, uygulayabilir. | ||||||
7 | Tüm ağız, çene, diş ve oral dokuları ilgilendiren hastalıkların, anomalilerin, bozuklukların tedavilerinde disiplin içi ve disiplinler arası tedavi planlamalarında yer alır, kendi bilgi ve becerilerinin sınırlarını bilerek tedaviler yapar, gerektiğinde alanında uzman sağlık çalışanlarından görüş ve yardım alır. | ||||||
8 | Yaşam boyu öğrenme ilkesi çerçevesinde, diş hekimliği bilgilerini takip eder, mesleki ve akademik alanlarda öğrendiği güncel bilgileri kullanır. | ||||||
9 | Diş hekimliği alanında teknik ekipmanı, teşhis ve tedaviye özgü olan cihaz ve aletleri ve malzemeleri tanır ve etkili bir şekilde kullanır. | ||||||
10 | Hasta, hasta yakınları, meslektaşları ile ve bulunduğu ortamda çalışan kişilerle her türlü iletişiminde etik kurallar çerçevesinde güven ve saygıya dayalı nitelikli iletişim kurar. Hasta mahremiyetine, enfeksiyon kontrolüne, radyasyon güvenliği ve tıbbi atık yönetmeliklerine uygun davranır. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Diş hekimliği tarihinin başlangıcını öğreneceklerdir | ||||||||||
2 | Dental aletlerin gelişimi hakkında bilgi sahibi olacak. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 100 |
Toplam | 100 |
1. Final | 60 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 1 | 14 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Ödev | 1 | 1 | 1 |
Final | 1 | 1 | 1 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü | 51 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 2,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 2 |