Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
İlköğretim Matematik Programlarının İncelenmesi IMT 509 0 3 + 0 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Arş. Gör. Mithat TAKUNYACI
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencileri matematik öğretim programlarının etkililiği üzerine düşündürmek ve değerlendirme yapmalarını sağlamak.
Dersin İçeriği Matematik programı kavramının tanımı ve algılanış biçimleri. Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri. Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının farklı açılardan (temel öğretme‐öğrenme teorilerine uygunluğu, Türkçe ve matematiksel sembollerin etkin kullanımı, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmelerin
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Matematik programı kavramının tanımını ifade eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma,
2 Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri açıklar. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
3 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarını farklı açılardan değerlendirir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Matematik programı kavramının tanımı ve algılanış biçimleri
2 Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri.
3 Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri.
4 Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri.
5 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının temel öğretme‐öğrenme teorileri açılardan uygunluğu
6 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının temel öğretme‐öğrenme teorileri açılardan uygunluğu
7 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, Türkçe ve matematiksel sembollerin etkin kullanımı açısından uygunluğu
8 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, Türkçe ve matematiksel sembollerin etkin kullanımı açısından uygunluğu
9 Arasınav
10 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmelerin yapılıp yapılmadığı açısından uygunluğu
11 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmelerin yapılıp yapılmadığı açısından uygunluğu
12 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematik öğretiminde kullanılması gereken soru türleri ve etkinlikler açısından uygunluğu
13 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematik öğretiminde kullanılması gereken soru türleri ve etkinlikler açısından uygunluğu
14 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarına ilişkin öngörü ve öneriler
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları İlköğretim Matematik ders kitapları, MEB Yayınevi
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı
1 Matematik programı kavramının tanımını ifade eder.
2 Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri açıklar.
3 Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarını farklı açılardan değerlendirir.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 50
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 20
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 40
1. Final 60
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Ara Sınav 1 3 3
Kısa Sınav 2 3 6
Ödev 1 3 3
Final 1 3 3
Toplam İş Yükü 143
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,72
Dersin AKTS Kredisi 6