Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
İlköğretim Matematik Programlarının İncelenmesi | IMT 509 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Matematik programı kavramının tanımını ifade eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
2 | Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarını farklı açılardan değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Matematik programı kavramının tanımı ve algılanış biçimleri | |
2 | Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri. | |
3 | Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri. | |
4 | Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri. | |
5 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının temel öğretme‐öğrenme teorileri açılardan uygunluğu | |
6 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının temel öğretme‐öğrenme teorileri açılardan uygunluğu | |
7 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, Türkçe ve matematiksel sembollerin etkin kullanımı açısından uygunluğu | |
8 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, Türkçe ve matematiksel sembollerin etkin kullanımı açısından uygunluğu | |
9 | Arasınav | |
10 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmelerin yapılıp yapılmadığı açısından uygunluğu | |
11 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematiksel kavramlar arasında ilişkilendirmelerin yapılıp yapılmadığı açısından uygunluğu | |
12 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematik öğretiminde kullanılması gereken soru türleri ve etkinlikler açısından uygunluğu | |
13 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarının, matematik öğretiminde kullanılması gereken soru türleri ve etkinlikler açısından uygunluğu | |
14 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarına ilişkin öngörü ve öneriler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | İlköğretim Matematik ders kitapları, MEB Yayınevi |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Matematik programı kavramının tanımını ifade eder. |
2 | Felsefi ve pedagojik akımlar ile sosyolojik ve kültürel faktörlerin matematik ders programlarının gelişimi ve oluşumuna etkileri açıklar. |
3 | Uygulanmakta olan ilköğretim matematik programlarını farklı açılardan değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 3 | 3 |
Kısa Sınav | 2 | 3 | 6 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 3 | 3 |
Toplam İş Yükü | 143 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,72 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |