Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Matematik Öğretiminde Teknoloji | IMT 507 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. | Anlatım, Grupla Çalışma, | |
3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. | Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
4 | Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. | Anlatım, Eğitsel Oyun, | |
6 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. | Anlatım, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
2 | Teknolojinin öğretime entegrasyonu | |
3 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
4 | Teknolojik pedagojik alan bilgisi | |
5 | Sanal öğrenme nesneleri | |
6 | Sanal öğrenme nesneleri | |
7 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
8 | Türkiyede ve dünyada matematik öğretiminde teknolojinin yeri | |
9 | ARASINAV | |
10 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
11 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
12 | Güncel bilgisayar programlarının matematik eğitiminde tanıtılması ve uygulanması | |
13 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi | |
14 | Matematik öğretiminde kullanılacak bilgisayar yazılımlarının değerlendirilmesi |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İpek, İsmail (2001). Bilgisayarla Öğretim. Tasarım, Geliştirme ve Yöntemler. Ankara: Tıp-Teknik Kitapçılık |
Ders Kaynakları | 1. Karabıyık, E.(2011). Matematik Eğitiminde Teknoloji Kullanımı 1.Altun, M.(2008). Matematik Öğretimi: Aktüel yayıncılık, 5.Baskı 2.Dr.Salih UŞUN: Dünyada ve Türkiyede BDE, 3.Dr.Yavuz AKPINAR: BDE ve Uygulamalar, |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı |
---|---|
1 | Teknolojik araçların sınıfta kullanımı için gereken teknik bilgi ve becerileri sınıflandırır. |
2 | Teknolojinin matematik eğitiminde kullanılmasının fayda ve zararlarını tartışır. |
3 | Türkiye´de ve dünyada matematik öğretiminde kullanılan bilgisayar eğitimini karşılaştırır. |
4 | Matematik dersini bilgisayar destekli öğretim için planlar. |
5 | Matematik eğitiminde kullanılan matematik programlarını uygular. |
6 | Matematik öğretiminde bilgisayar ve bilişim teknolojilerini uygular. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 141 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,64 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |