Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yönetim Bilişim Sistemleri | EIS 538 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi NACİYE GÜLİZ UĞUR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İşletmelerde karar verme sürecinin ve karar vericilerin desteklenmesi, ve doğru ve hızlı kararların verilmesi işletmenin rekabet gücü ve devamı için çok önemlidir. Bu amaçla yönetim bilişim sistemleri kullanılmaktadır. Bu dersin amacı öğrencilere yönetim bilişim sistemlerini tanıtmak, bu sistemi oluşturan yazılım, donanım, ağlar, ve insan unsurlarını detaylı incelemek ve organizasyonlarda YBS uygulamaları hakkında bilgi vermektir. Bilişim Sistemlerinin planlanması, tasarlanması, kurulması, işletilmesi ve yönetilmesine ilişkin gereken bilgi ve yeterliliğin kazandırılması amaçlanmaktadır. Bu çerçevede, bilişim sistemlerinin kronolojik gelişimi ve yönetim kademeleriyle ilişkileri, veri işleme sistemleri, yönetim bilişim sistemleri, karar destek sistemleri, üst yönetim bilgi sistemleri, stratejik yönetim sistemleri ve uzman sistemler ayrıntılarıyla tanıtılmakta, tümleşik bir bilişim sisteminin geliştirilme süreci hem işletme açısından hem de teknik yönden incelenmekte ve bilişim sistemleriyle iş süreçlerinin yeniden tasarlanma ve yeniden yapılanması ile modern işletmelerin bilişim çalışanları ve kullanıcılarına yönelik konular kapsanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Yönetim bilişim sistemleri tanımı, çeşitleri, organizasyon için önemi, alt parçaları, bilişim teknolojileri ve karar vermeye olan etkileri |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin analiz edilmesi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılıp değerlendirilmesi | Beyin Fırtınası, Rol Oynama, Soru-Cevap, Anlatım, | |
3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ve teknolojileri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, betimleyebilme, karşılaştırma | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme ve bağıntıları saptama | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
5 | Veritabanı dizayn ve kurulumunun inşa edilmesi | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
6 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin analizlerde bulunma, ölçütlere göre eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bilişimle ilgili genel kavramlar ve iş dünyasında bilişimin önemi | Ders Notları |
2 | Neden Bilişim Sistemleri? | Ders Notları |
3 | Bilişim Sistemleri Yaklaşımı ve Organizasyona Etkileri | Ders Notları |
4 | Bilişim Sistemi Sınıflandırması | Ders Notları |
5 | İşletmelerde Bilişim Sistemleri | Ders Notları |
6 | Entegre Sistemler | Ders Notları |
7 | Bilişim Sistemleri, Organizasyonlar, Yönetim ve Strateji | Ders Notları |
8 | Bilişim Sistemleri Organizasyonları Nasıl Etkiler? | Ders Notları |
9 | E-Ticaret ve E-İş | Ders Notları |
10 | Blgisayar Donanımı | Ders Notları |
11 | Yazılım | Ders Notları |
12 | Veri Tabanı Yönetim Sistemleri | Ders Notları |
13 | ||
14 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | 1.İşletmeciler, mühendisler ve yöneticiler için yönetim bilişim sistemleri ve uygulamaları; Dilek Karahoca, Adem Karahoca; Beta, 1998 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Disiplinindeki temel kavramları bilir ve karşılaştığı işletme problemlerinin çözümünde kullanabilir. | ||||||
2 | Kararlarını etik, hukuki ve sosyal hususları dikkate alarak verebilir. | ||||||
3 | İşletme problemlerini tanımlamak için bilgi ve verileri eleştirel bir şekilde yorumlayıp sentezleyebilir. | ||||||
4 | Güncel teknoloji araç ve tekniklerini kullanarak işle ilgili alternatifleri tanımlayabilir, değerlendirebilir ve aralarından seçim yapabilir. | ||||||
5 | Çeşitli iş ortamlarında hem sözlü hem de yazılı olarak etkili bir şekilde iletişim kurabilir. | ||||||
6 | Girişimci olmanın getirdiği karmaşıklığı, riskleri ve engelleri anlar, iş modellerini analiz edebilir. | ||||||
7 | İş dünyasında başarılı olmak için en iyi uygulamalara hâkim olur. | ||||||
8 | Örgütsel hedeflere ulaşmak için bir takım içerisinde etkili bir şekilde çalışma kabiliyetine sahiptir. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Veri ve bilgi tanımları, farklılıkları ve öneminin analiz edilmesi | ||||||||
2 | Farklı bilişim sistemleri türlerinin irdelenmesi ve karşılaştırılıp değerlendirilmesi | ||||||||
3 | İşletmelerde bilişim sistemleri ve teknolojileri ile ilgili kavramları tanıma, adlandırma, betimleyebilme, karşılaştırma | ||||||||
4 | Bilişim teknolojisi ve bilişim sistemi arasındaki farkları yorumlayabilme ve bağıntıları saptama | ||||||||
5 | Veritabanı dizayn ve kurulumunun inşa edilmesi | ||||||||
6 | İş dünyasında bilişim sistemlerinin uygulamasına ilişkin analizlerde bulunma, ölçütlere göre eleştiriler yapabilme ve çözümler üretebilme |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 50 |
1. Ödev | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 40 | 80 |
Final | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü | 178 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |