Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Drama | OOE 202 | 4 | 2 + 4 | 4 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi TURAN ÇAKIR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Mehmet KUMRU |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler,dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, dramada kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama etkinlikleri ile ilgili yarıyıl haftalık ders programı süreçlerinde: derslik, drama salonu, resim ve iş atölyesi, müze vb. eğitsel ortamlarda teorik; resmi, özel, yerel, ulusal ve uluslararası kurum, kişi, kuruluş ve paydaşlarla alanda uygulama çalışmaları ile kuramsal bilgi ve uygulama becerisi kazandırmak. |
Dersin İçeriği | Drama teriminin tanımı, diğer gösteri ve plastik alanlarla ilişkisi, drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve beceriler,dramanın uygulama aşamaları, drama öğretmeni/liderinin nitelikleri, drama ortamı/atölye/salonun sahip olması gereken özellikler, dramada kullanılan özel teknikler, okul öncesi eğitimde dramanın çocuğun gelişimi ve eğitimine katkısı, özgün drama etkinlikleri tasarlama, uygulamalar. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. | Gösterip Yaptırma, Eğitsel Oyun, Problem Çözme, Örnek Olay, Grupla Çalışma, Bireysel Çalışma, Tartışma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
2 | Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. | Anlatım, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, | |
4 | Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
5 | Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. | Anlatım, Gezi / Gözlem, Rol Oynama, Proje, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Örnek Olay, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, | |
6 | Dramanın tarihsel sürecini bilir | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Okul öncesi eğitimin önemi ve drama teriminin tanımı | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
2 | Dramanın diğer gösteri sanatları ve plastik alanlarla ilişkisi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
3 | Çocuklarla dramanın tarihsel süreci | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
4 | Dramaya katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreçler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
5 | Dramaya katılabilmek için gerekli olan beceriler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
6 | Dramanın tanımı ve uygulama aşamaları | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
7 | Dramanın yaş gruplarına ve uygulama alanlarına göre sınıflandırılması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
8 | Drama ortamı ve öğretmen nitelikleri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
9 | Dramada özel teknikler | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
10 | Drama uygulamalarının değerlendirilmesi | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
11 | Okul öncesi eğitimde dramanın çocuk gelişimi ve eğitiminde yeri | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
12 | Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
13 | Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
14 | Okul öncesi eğitim drama uygulamalarının tasarlanması | Ders Notları- İlgili Slaytlar-Referanslar |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Yazılı ve elektronik ortamda yayınladığım indirilebilir ders notları. |
Ders Kaynakları | 1.San, İ. (1997). Drama Maske Müze. Türk-Alman Kültür İşleri Kurulu Yayınları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Erken Çocukluk Dönemi/EÇD, Okul Öncesi Eğitim/OÖE alanı ile ilgili yeterli alt yapıya sahiptir. Bu alandaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri EÇD/OÖE süreçlerinde kullanır. | X | |||||
2 | Erken Çocuk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde problem ve sorunlarını saptar, inceler, analiz eder, tanımlar, çözümüne yönelik uygun analitik yöntemler ile teknikleri seçer ve uygular. | X | |||||
3 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim alanının bileşen ve paydaşlarını bilir, belirler. İlgili, yetkili tüm katılımcıların katkı sağlayıcıların sürece katılımına yönelik planlama, etkinlikler organize eder, uygular. | X | |||||
4 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinin gereksinim ve sorunlarını karşılamak üzere gerçekçi vizyon ve projeksiyon tasarımları geliştirir, çözüm ve önerilerini uygular. | X | |||||
5 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim için gerekli olan çağdaş teknik ve araçları seçer, kullanır. Bilişim teknolojilerini en az bir bilgisayar yazılımını (Avrupa Bilgisayar Kullanma Lisansı İleri Düzeyinde) etkin bir biçimde kullanır. | X | |||||
6 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim süreç/lerinde uygulamaya dönük gezi, gözlem, inceleme, araştırma, proje yapar. Ulaştığı bulgu, sonuç ve kazanımları analiz eder, yorumlar. | X | |||||
7 | Erken Çocukluk Dönemi/ Okul Öncesi Eğitimde bilgiyi elde etmek tekniklerini bilir. Bu amaçla kaynak araştırmaları yapar, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanır. | X | |||||
8 | OÖE Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurar; Avrupa Dil Portföyü B1 Genel Düzeyinde en az bir yabancı dil bilgisine sahiptir. | ||||||
9 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincindedir; öğrenmeye açık olarak bilim ve teknolojideki gelişmeleri izler ve kendini sürekli yeniler. | X | |||||
10 | Erken çocukluk dönemi/ Okul öncesi eğitim mesleki ve etik sorumluluk bilincine sahiptir. | X | |||||
11 | Sosyal hakların evrenselliği, sosyal adalet, kalite kültürü ve kültürel değerlerin korunması ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahip olur. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Drama öğretmeni ve liderinin niteliklerini ifade eder. | ||||||||||||||
2 | Drama etkinliklerine katılabilmek için gerekli olan bilişsel süreç ve becerileri uygular. | ||||||||||||||
3 | Resmi-özel okul öncesi eğitim kurum ve anaokullarının eğitim ortamlarını dramaya uygunluk açısından analiz eder. | ||||||||||||||
4 | Dramada kullanılan özel teknikleri kullanarak drama etkinliklerini yapılandırır. | ||||||||||||||
5 | Okul öncesi eğitime yönelik özgün drama etkinlikleri üretir. | ||||||||||||||
6 | Dramanın tarihsel sürecini bilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 30 |
1. Kısa Sınav | 20 |
2. Kısa Sınav | 20 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 30 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 6 | 6 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |