Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Deneyimi | FBE 310 | 6 | 1 + 4 | 3 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. CANAN LAÇİN ŞİMŞEK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | 1. Soru sorma becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme, öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü, öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını, dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini ve öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme, okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme, okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilerin ne olduğunu açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | Anlatım, Beyin Fırtınası, | |
2 | Fen bilimleri ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler, değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder, tartışır. | Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı), | |
3 | Fen Bilimleri öğretmenliği alanında yaşanan eğitim problemlerini tanımlar | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmeyi yönlendirir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
5 | Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını ve ailelerinin-çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımlar; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
6 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözer. | Kısa Cevaplı Testler, | |
7 | Alanı ile ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini etik kurallarını dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmekde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | öğretmenin ve bir öğrencinin okuldaki bir gününü gözlemleme | |
2 | öğretmenin bir dersi işlerken dersi nasıl düzenlediğini, dersi hangi aşamalara böldüğünü gözlemleme | |
3 | öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme | |
4 | öğretim yöntem ve tekniklerini nasıl uyguladığını, derste ne tür etkinliklerden yararlandığını gözlemleme | |
5 | dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını gözlemleme | |
6 | dersin yönetimi için ve sınıfın kontrolü için öğretmenin neler yaptığını, öğretmenin dersi nasıl bitirdiğini gözlemleme | |
7 | öğrenci çalışmalarını nasıl değerlendirdiğini gözlemleme | |
8 | okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkileri gözlemlemeni inceleme | |
9 | okulun örgüt yapısını, okul müdürünün görevini nasıl yaptığını ve okulun içinde yer aldığı toplumla ilişkilerini inceleme gözlemleme | |
10 | çalışma kağıdı hazırlama | |
11 | derslerin gözlemlenmesi | |
12 | derslerin gözlemlenmesi | |
13 | okul deneyimi çalışmalarını yansıtan portfolyo hazırlama. | |
14 | değerlendirme |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | YÖK/Dünya Bankası. Fakülte-Okul İşbirliği (1998). Milli Eğitimi Geliştirme Projesi Hizmetöncesi Öğretmen Eğitimi, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Öğretmenlik mesleği, genel kültür ve temel bilimlerle ilgili, en güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç - gereçleri ve diğer bilimsel kaynaklarla desteklenen üst düzey bilgi ve becerilerin ne olduğunu açıklar; bu bilgi ve becerileri mesleğinde ve günlük yaşantısında kullanır. | 5 | 4 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
2 | Fen bilimleri ile ilgili kavramları, fikirleri ve verileri, bilimsel yöntemlerle inceler, değerlendirir, karmaşık problem ve konuları tanımlar, analiz eder, tartışır. | 5 | 5 | 5 | 5 | |||||||||||
3 | Fen Bilimleri öğretmenliği alanında yaşanan eğitim problemlerini tanımlar | 5 | 5 | 4 | 5 | 5 | ||||||||||
4 | Alanı ile ilgili öğrenme gereksinimlerini belirler ve öğrenmeyi yönlendirir. | |||||||||||||||
5 | Öğrencilerin ilgi, istek ve ihtiyaçlarını ve ailelerinin-çevrenin sosyo-kültürel ve ekonomik özelliklerini tanımlar; bu özelliklere uygun öğretme ve öğrenme süreçlerini planlar, uygular ve yönetir. | 5 | 5 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
6 | Öğretmenlik mesleğiyle ilgili uygulamalarda öngörülemeyen karmaşık durumlarla karşılaştığında sorumluluk alır ve çözer. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | 4 | |||||||||
7 | Alanı ile ilgili düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini etik kurallarını dikkate alarak yazılı ve sözlü olarak aktarır. | 5 | 4 | 5 | 5 | 5 | ||||||||||
8 | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmekde bireysel ve ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | 5 | 5 | 5 | 5 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 25 |
1. Performans Görevi (Uygulama) | 25 |
2. Ödev | 25 |
1. Kısa Sınav | 25 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Ödev | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 6 | 6 |
Performans Görevi (Uygulama) | 2 | 8 | 16 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |