Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç I (Sağlık ve İlkyardım) | FBE 443 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İlkyardımın esaslarını kavratmak. İlkyardım durumlarında nasıl davranış göstereceklerini öğretmek. Bulaşıcı ve bulaşıcı olmayan önemli hastalıkları öğretmek, |
Dersin İçeriği | İlkyardımın Temel İlkeleri, İlk yardımda Öncelikliler, Boğulma, Yaralanmalar ve Yaralılara Verilecek Pozisyonlar, Yaralıların Taşınması, Yanıklar ve ilkyardım, Şok, Kırılma ve Burkulmalarda İlkyardım, Zehirlenmeler. Ecza Dolabı ve İçindekiler, Bulaşıcı Hastalıklar, Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar, |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İlkyardımı tanımlar. Amaçlarını anlatır. Acil yardım ile farkını belirtir. | Grupla Çalışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Bulaşıcı olmayan hastalıkları açıklar. | Grupla Çalışma, Rol Oynama, Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Bulaşıcı hastalıkları açıklar. Hijyen kurallarını anlatır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
4 | Boğulmalarda ilk yardım kurallarını bilir, suni solunumu model üstünde gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
5 | Yaralanmaları sınıflandırır.Yaralanmalarda ilk yardım uygulanışını gösterir.Yanıklarda ilkyardımı uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
6 | Yaralılara verilecek pozisyonları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
7 | Yaralıların taşınmasını, taşınırken dikkat edilecek noktaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
8 | Yanıkların dereceleri ve ilgili uygulamaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
9 | Ara sınav ve soruların tartışması | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Şok, bayıma ve koma durumlarında uygulanacak ilk yardımı açıklayıp, gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
11 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardımı açıklayıp, gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
12 | Kanamalarda ve Doğumda İlkyardımı açıklayıp, gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, | |
13 | Zehirlenmelerde ilk yardımı açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Rol Oynama, | |
14 | Deri Yoluyla Zehirlenmeler (Arı, böcek vb. sokması) | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Grupla Çalışma, Rol Oynama, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | İlkyardımın Temelleri | |
2 | Bulaşıcı Olmayan Hastalıklar | |
3 | Bulaşıcı hastalıklar | |
4 | Boğulma | |
5 | Yaralanmalar | |
6 | Yaralılara Verilecek Pozisyonlar | |
7 | Yaralıların Taşınması | |
8 | Yanıklar | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Şok, Bayılma, Koma | |
11 | Kırıklar, Çıkık ve Burkulma | |
12 | Kanamalarda ve Doğumda İlkyardım | |
13 | Zehirlenmeler | |
14 | Deri Yoluyla Zehirlenmeler (Arı, böcek vb. sokması) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | İlkyardım Özet Ders Notları, Dr. Aydın ATASOY |
Ders Kaynakları | (1) Eğitimciler İçin İlk yardım El Kitabı, H. İbrahim Somyürek, Palme Yayıncılık, 2002 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İlkyardımı tanımlar. Amaçlarını anlatır. Acil yardım ile farkını belirtir. | |||||||||||||||
2 | Bulaşıcı olmayan hastalıkları açıklar. | |||||||||||||||
3 | Bulaşıcı hastalıkları açıklar. Hijyen kurallarını anlatır. | |||||||||||||||
4 | Boğulmalarda ilk yardım kurallarını bilir, suni solunumu model üstünde gösterir. | |||||||||||||||
5 | Yaralanmaları sınıflandırır.Yaralanmalarda ilk yardım uygulanışını gösterir.Yanıklarda ilkyardımı uygular. | |||||||||||||||
6 | Yaralılara verilecek pozisyonları açıklar. | |||||||||||||||
7 | Yaralıların taşınmasını, taşınırken dikkat edilecek noktaları açıklar. | |||||||||||||||
8 | Yanıkların dereceleri ve ilgili uygulamaları açıklar. | |||||||||||||||
9 | Ara sınav ve soruların tartışması | |||||||||||||||
10 | Şok, bayıma ve koma durumlarında uygulanacak ilk yardımı açıklayıp, gösterir. | |||||||||||||||
11 | Kırık, çıkık ve burkulmalarda ilk yardımı açıklayıp, gösterir. | |||||||||||||||
12 | Kanamalarda ve Doğumda İlkyardımı açıklayıp, gösterir. | |||||||||||||||
13 | Zehirlenmelerde ilk yardımı açıklar. | |||||||||||||||
14 | Deri Yoluyla Zehirlenmeler (Arı, böcek vb. sokması) |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 40 |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 55 |
1. Final | 45 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |