Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç I (Fen Öğretiminde Teknoloji Kullanımı) | FBE 439 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. İSMAİL ÖNDER |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | - |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencileri eğitim öğretim sürecinde mümkün olan en yüksek düzeyde teknoloji sahipliği ve kullanımına yöneltmek ve eleştirel bir değerlendirme ile teknoloji kullanımı çabalarına yer vermek. |
Dersin İçeriği | Teknoloji, Eğitimde teknolojinin rolü, Eğitim teknolojisi, Öğretim teknolojisi, Teknolojinin uygulamaları, Fen Bilgisi Öğretiminde kullanılan teknolojik araç ve gereçler, Fen bilgisi dersinde araç-gereç kullanmanın sağladığı yararlar. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Teknolojiği tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Teknolojinin kullanım alanlarını ifade eder. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, | |
3 | Öğretmenin kişisel ve mesleki niteliklerini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
4 | Teknolojinin öğretmene ve öğrenciye sağladığı yararları açıklar. | Anlatım, | |
5 | Bilgisayarın eğitimde hangi amaçlarla kullanıldığını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
6 | Öğretim yazılımlarını çeşitli özellikleriyle açıklar ve seçiminde göz önünde bulundurulan ölçütleri listeler. | Anlatım, | |
7 | Çoklu ortamların eğitim açısından önemini açıklar. | Soru-Cevap, Anlatım, | |
8 | Bilgisayar ağlarının genel yapısı ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
9 | Bilgi dağıtıcı sistemler ve telekonferans sistemlerinin eğitim açısından önemini değerlendirir | Soru-Cevap, Anlatım, | |
10 | Avrupa ülkelerinde ve Türkiye ´de yeni bilgiteknolojilerinin ilköğretimde kullanımını değerlendirir. | Anlatım, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Eğitimde teknolojik gelişmeler | [1] Sayfa 3-8 |
2 | Öğretmen ve teknoloji | [1] Sayfa 15-24 |
3 | Bilgisayar ve eğitimde kullanılması | [1] Sayfa 33-41 |
4 | Öğretim yazılımları | [1] Sayfa 49-57 |
5 | Öğretim yazılımlarının seçimi | [1] Sayfa 49-57 |
6 | Çokluortamlar | [1] Sayfa 67-78 |
7 | Bilgisayar ağları | [1] Sayfa 87-96 |
8 | ARA SINAV | [1] İlgili konular |
9 | Etkileşimli sistemler | [1] Sayfa 103-109 |
10 | Avrupa ülkelerinde yeni bilgi teknolojilerinin ilköğretimde kullanılması | [1] Sayfa 141-151 |
11 | Avrupa ülkelerinde yeni bilgi teknolojilerinin ilköğretimde kullanılması | [1] Sayfa 141-151 |
12 | Türkiye de eğitim teknolojilerinin görünümü | [1] Sayfa 159-167 |
13 | Türkiye de eğitim teknolojilerinin görünümü | [1] Sayfa 159-167 |
14 | Genel değerlendirme | [1] İlgili konular |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - |
Ders Kaynakları |
|
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | ||||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Teknolojiği tanımlayarak eğitimde teknolojinin rolünü açıklar. | 5 | 3 | |||||||||||||
2 | Teknolojinin kullanım alanlarını ifade eder. | 2 | 3 | 4 | ||||||||||||
3 | Öğretmenin kişisel ve mesleki niteliklerini açıklar. | 2 | 2 | 2 | ||||||||||||
4 | Teknolojinin öğretmene ve öğrenciye sağladığı yararları açıklar. | 3 | 4 | 3 | 2 | 1 | ||||||||||
5 | Bilgisayarın eğitimde hangi amaçlarla kullanıldığını açıklar. | 2 | 2 | |||||||||||||
6 | Öğretim yazılımlarını çeşitli özellikleriyle açıklar ve seçiminde göz önünde bulundurulan ölçütleri listeler. | |||||||||||||||
7 | Çoklu ortamların eğitim açısından önemini açıklar. | |||||||||||||||
8 | Bilgisayar ağlarının genel yapısı ve işlevini açıklar. | |||||||||||||||
9 | Bilgi dağıtıcı sistemler ve telekonferans sistemlerinin eğitim açısından önemini değerlendirir | |||||||||||||||
10 | Avrupa ülkelerinde ve Türkiye ´de yeni bilgiteknolojilerinin ilköğretimde kullanımını değerlendirir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 20 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |