Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç II (Öğrenmenin Biyolojik Temelleri) | FBE 464 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | FBE 202 Genel Biyoloji II Dersinden geçmiş olmak. |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrenme sürecinde sinir hücrelerinde ve beyinde meydana gelen olayların farkındalığını sağlayarak öğrenmeye etki eden faktörlerin biyolojik etkilerini açıklamak. |
Dersin İçeriği | Bilginin bir veri olarak alınması, işlenmesi ve kaydedilmesi sürecinde sinir hücrelerinde ve beynin bölümlerinde meydana gelen olayların ve bunlara etki eden faktörlerin incelenmesi. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin uyarı alma ve uyartı iletme mekanizmasını açıklar, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
2 | Sinir hücreleri arasında sinyal iletimini açıklar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
3 | Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
5 | Bireyin yetenekleri ile beyin yarım kürelerinin gelişmişlikleri arasındaki ilişkiyi açıklar, | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
6 | Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir, | Anlatım, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
7 | Duygusal durumun öğrenme hızını nasıl etkilediğini açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sinir hücreleri ve sinyal iletimi | |
2 | Sinir sisteminin genel yapısı | |
3 | Temel kavramlar | [1] sayfa 17–32 |
4 | Doğum sonrası gelişim ve Piaget | [1] sayfa 33–44 |
5 | Öğrenme tanımları | [1] sayfa 45- 51 |
6 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | [1] sayfa 51- 61 |
7 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | [1] sayfa 62- 81 |
8 | Beynin bölgeleri ve işlevleri | [1] sayfa 82- 93 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Müziğin resmi, resmin kokusu | [1] sayfa 95–102 |
11 | Ağ sistemleri | [1] sayfa 107–119 |
12 | Bilmek kullanmak | [1] sayfa 121-126 |
13 | Bilgi ve bellek | [1] sayfa 135-142 |
14 | Bilgi işleme örnekleri | [1] sayfa 143-166 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Madi, Bülent “Öğrenme Beyinde Nasıl Oluşur”, Morpa, 2006, İstanbul |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sinir hücrelerinin uyarı alma ve uyartı iletme mekanizmasını açıklar, | 5 | 5 | 3 | 3 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 | 0 |
2 | Sinir hücreleri arasında sinyal iletimini açıklar, | |||||||||||||||
3 | Sinir hücreleri arasındaki etkileşim ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | |||||||||||||||
4 | Beynin farklı bölgelerinin işlevleri ile öğrenme arasındaki ilişkiyi kurar, | |||||||||||||||
5 | Bireyin yetenekleri ile beyin yarım kürelerinin gelişmişlikleri arasındaki ilişkiyi açıklar, | |||||||||||||||
6 | Psikolojik durum ile vücut salgıları arasındaki ilişkiyi değerlendirir, | |||||||||||||||
7 | Duygusal durumun öğrenme hızını nasıl etkilediğini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Final | 1 | 14 | 14 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 5 | 5 |
Toplam İş Yükü | 119 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,76 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |