Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Gk Seç II (Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Tek.) | FBE 447 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. AYSUN ÖZTUNA KAPLAN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğretmen adaylarının alternatif ölçme değerlendirme teknikleri ile ilgili teorik ve uygulama bazında yeterlilik kazanmalarını sağlama |
Dersin İçeriği | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi. Portfolyo değerlendirme süreci. Performans değerlendirme. Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı). Kontrol listeleri. Gözlem, görüşme. Proje. Kelime ilişkilendirme. Kavram haritaları. Tanılayıcı dallanmış ağaç. Yapılandırılmış grid. V diyagramları. Grup ve akran değerlendirme. Öz değerlendirme. Söz konusu araçların hazırlanması, uygulanması ve puanlanması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanır. | Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Klasik ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
3 | Klasik ve alternatif ölçme tekniklerini karşılaştırır. | Gösterip Yaptırma, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, | |
4 | Alternatif değerlendirmenin eğitimdeki yerini tartışır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, | |
5 | Alternatif ölçme tekniklerine örnekler hazırlar. | Problem Çözme, Deney ve Laboratuvar, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirmenin eğitimdeki yeri ve önemi | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
2 | Portfolyo değerlendirme süreci | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
3 | Performans değerlendirme | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
4 | Rubrik (Dereceli puanlama anahtarı, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
5 | Kontrol listeleri. Gözlem, görüşme, , örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
6 | Proje | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
7 | Ara sınav | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
8 | Kelime ilişkilendirme, Kavram haritaları, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
9 | Tanılayıcı dallanmış ağaç, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
10 | Yapılandırılmış grid, , örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
11 | V diyagramları, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
12 | Akran değerlendirme, örneklerin incelenmesi ve hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
13 | Öz değerlendirme, örneklerin incelenmesi, öz değerlendirme formunun hazırlanması | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
14 | Değerlendirme ve kapanış | Bilgi avcılığı: Internet ve kitaplardan araştırma |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Ogan-Bekiroğlu, F. (2004). Ne kadar başarılı? Klasik ve Alternatif Ölçme ve Değerlendirme Yöntemleri. Nobel Yayıncılık: Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | ||||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Alternatif ölçme ve değerlendirme tekniklerini tanır. | |||||||||||||||
2 | Klasik ve alternatif değerlendirme yaklaşımlarını karşılaştırır. | |||||||||||||||
3 | Klasik ve alternatif ölçme tekniklerini karşılaştırır. | |||||||||||||||
4 | Alternatif değerlendirmenin eğitimdeki yerini tartışır. | |||||||||||||||
5 | Alternatif ölçme tekniklerine örnekler hazırlar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Ödev | 20 |
2. Ödev | 10 |
3. Ödev | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 3 | 10 | 30 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |