Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç II (Temel Optik ve Işık Öğretimi) | FBE 442 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Alanına Uygun Temel Öğretim |
Dersin Amacı | Optik ile ilgili bazı temel kavramları öğretmek. |
Dersin İçeriği | Işığın yayılması, Işığın yapısı, aynalar, Işığın kırılması mercekler, Optik araçlar, Işık ölçme bilgisi, Fizik optik, Kuantum optik. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Optik ile ilgili bazı temel kavramları açıklar. | Beyin Fırtınası, Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, | |
2 | Işığın yayılmasını tanımlar. | Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Gösterip Yaptırma, Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
3 | Işığın yapısını özetler. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
4 | Aynaları kullanır. | Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Anlatım, | |
5 | Işığın kırılması ve mercekleri gösterir. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, | |
6 | Optik araçlarını karşılaştırır. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem, Anlatım, Gösterip Yaptırma, | |
7 | Işık ölçme bilgisini değerlendirir. | Gösterip Yaptırma, Anlatım, Gezi / Gözlem, Beyin Fırtınası, Deney ve Laboratuvar, Soru-Cevap, | |
8 | Fizik optik tasarlar. | Soru-Cevap, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, Gösterip Yaptırma, Anlatım, | |
9 | Kuantum optiğini açıklar. | Anlatım, Gösterip Yaptırma, Gezi / Gözlem, Deney ve Laboratuvar, Beyin Fırtınası, Soru-Cevap, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Işığın yapısı, | [2] Syf. 261–263 |
2 | Işığın yayılması | [2] Syf. 263–266 |
3 | Aynalar, | [2] Syf. 290–298 |
4 | Aynalar, | [2] Syf. 290–298 |
5 | Işığın kırılması | [2] Syf. 301–302 |
6 | Mercekler, | [2] Syf. 316–325 |
7 | Mercekler, | [2] Syf. 316–325 |
8 | Optik araçlar | [2] Syf. 325–333 |
9 | Ara Sınav | |
10 | Işık ölçme bilgisi, | [1] Syf. 992–993 |
11 | Fizik optik, | [1] Syf. 1014–1042 |
12 | Fizik optik, | [1] Syf. 1014–1042 |
13 | Kuantum optik, | [1] Syf. 983–1099 |
14 | Kuantum optik | [1] Syf. 983–1099 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fen ve Mühendislik için fizik–2; Raymond A. Serway, Robert J. Beichner; Çeviri, |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | ||||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | ||||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Optik ile ilgili bazı temel kavramları açıklar. | |||||||||||||||
2 | Işığın yayılmasını tanımlar. | |||||||||||||||
3 | Işığın yapısını özetler. | |||||||||||||||
4 | Aynaları kullanır. | |||||||||||||||
5 | Işığın kırılması ve mercekleri gösterir. | |||||||||||||||
6 | Optik araçlarını karşılaştırır. | |||||||||||||||
7 | Işık ölçme bilgisini değerlendirir. | |||||||||||||||
8 | Fizik optik tasarlar. | |||||||||||||||
9 | Kuantum optiğini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 55 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Ödev | 35 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ödev | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 115 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,6 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |