Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seç II (İnsan Anatomisi ve Fizyolojisi) | FBE 424 | 8 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Araş. Gör. Beyza Mercan |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | İnsan vücudunun anatomik ve fizyolojik özelliklerini kavratmak. |
Dersin İçeriği | Anatomi ve fizyolojinin tanımı, Vücudun anatomik düzlem ve eksenleri, Organ sistemleri: beslenme ve metabolizma, sindirim sistemi, dolaşım sistemi, boşaltım sistemi, solunum sistemi, dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü, erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci, hareket sistemi (iskelet ve kaslar), endokrin sistem, sinir sistemi ve duyu organları. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
2 | Vücudun anatomik düzlem ve eksenlerini model veya poster üzerinde gösterir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
3 | Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
4 | Dolaşım sisteminin görevlerini listeler. Organların yapı ve işlevleri arasındaki uyumu değerlendirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
5 | Kanın yapısı, görevleri, kan grupları ve bağışıklık konularını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
6 | Boşaltım sistemi organlarının yapı ve işlevlerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
7 | Solunum sistemi organlarını bilir ve akciğerler ile hava arasında gaz alış-verişini açıklar. | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Anlatım, | |
8 | Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsünü açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
9 | Ara Sınav ve soruların tartışması | Anlatım, | |
10 | Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim sürecini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
11 | Hareket sistemi yapılarını (Kemikler, iskelet, kas ve eklemler) bilir ve harekey fizyolojisini açıklar. | Anlatım, | |
12 | Endokrin bezleri bilir. hormanların fonksiyonlarını açıklar. bezleri | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
13 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, | |
14 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramları ve vücudun anatomik düzlem ve eksenleri | |
2 | Beslenme ve metabolizması | |
3 | Sindirim sistemi | |
4 | Dolaşım ve taşıma sistemi | |
5 | Dolaşım ve taşıma sistemi, | |
6 | Boşaltım sistemi, | |
7 | Solunum sistemi | |
8 | Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsü | |
9 | ARA SINAV | |
10 | Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim süreci | |
11 | Hareket sistemi (iskelet ve kaslar), | |
12 | Endokrin sistem, | |
13 | Sinir sistemi | |
14 | Duyu organları. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Anatomi ve Fizyoloji İnsan Biyolojisi, Prof. Dr. Abdurrahman Aktümsek, Nobel Yayınları, 2010 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Anatomi ve fizyoloji kavramlarını açıklar. | 4 | 3 | 2 | ||||||||||||
2 | Vücudun anatomik düzlem ve eksenlerini model veya poster üzerinde gösterir. | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||
3 | Sindirim sisteminin yapı ve işlevini açıklar. | 4 | 4 | |||||||||||||
4 | Dolaşım sisteminin görevlerini listeler. Organların yapı ve işlevleri arasındaki uyumu değerlendirir. | 4 | 4 | |||||||||||||
5 | Kanın yapısı, görevleri, kan grupları ve bağışıklık konularını açıklar. | 4 | 4 | |||||||||||||
6 | Boşaltım sistemi organlarının yapı ve işlevlerini açıklar. | 4 | 4 | |||||||||||||
7 | Solunum sistemi organlarını bilir ve akciğerler ile hava arasında gaz alış-verişini açıklar. | 4 | 4 | |||||||||||||
8 | Dişi üreme sistemi ve menstruasyon döngüsünü açıklar. | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
9 | Ara Sınav ve soruların tartışması | |||||||||||||||
10 | Erkek üreme sistemi, döllenme ve embriyo gelişim sürecini açıklar. | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
11 | Hareket sistemi yapılarını (Kemikler, iskelet, kas ve eklemler) bilir ve harekey fizyolojisini açıklar. | 4 | 3 | 4 | 4 | |||||||||||
12 | Endokrin bezleri bilir. hormanların fonksiyonlarını açıklar. bezleri | 4 | 3 | 4 | ||||||||||||
13 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. | 4 | 3 | 4 | 3 | |||||||||||
14 | Duyu organlarının yapısını ve çalışmasını bilir. | 4 | 3 | 4 |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 10 | 20 |
Ödev | 1 | 15 | 15 |
Final | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü | 124 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,96 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |