Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
A Seçı:Biyofizik | FBE 431 | 7 | 2 + 0 | 2 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | FBE 201 Gen. Biy. I ve FBE 202 Gen. Biy. II Derslerinin alınmış olması |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Yaşamsal olayları moleküller, hücresel ve organizma düzeyinde incelemek. |
Dersin İçeriği | Canlılardaki makramoleküller, proteinler, biyolojik zarlar, vücut sıvıları, asit-baz dengesi, biyoenerjetik, radyasyonun etkileri ve tıbbi görüntüleme yöntemleri. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Proteinlerin yapı düzeylerini ve bu yapıların işlevdeki önemini açıklar ve yapının işlev açısından önemini değerlendirir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Proteinlerin saflaştırılmasında ve tayininde kullanılan fiziksel yöntemlerin temel prensiplerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | Biyolojik zarların canlılık için önemini nedenleri ile açıklar ve farklı zarları karşılaştırır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Biyolojik zarların yapı işlev uyumunu açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Vücut sıvılarının özelliklerini açıklar ve yaşam için önemini tartışır, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Vücut sıvılarının derişimlerinin nasıl dengelendiğini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Hemodiyaliz cihazının temel çalışma prensiplerini şema üzerinde gösterir, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
8 | Termodinamiğin prensiplerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
9 | Radyasyon çeşitlerini sınıflandırır ve bunların canlılar üzerindeki etkilerini açıklar, | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
10 | Tıbbi görüntüleme sistemlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Çelebi, Gürbüz, “Biyofizik”, Çağlayan Kitapevi, İstanbul. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Proteinlerin yapı düzeylerini ve bu yapıların işlevdeki önemini açıklar ve yapının işlev açısından önemini değerlendirir, | |||||||||||||||
2 | Proteinlerin saflaştırılmasında ve tayininde kullanılan fiziksel yöntemlerin temel prensiplerini açıklar, | |||||||||||||||
3 | Biyolojik zarların canlılık için önemini nedenleri ile açıklar ve farklı zarları karşılaştırır, | |||||||||||||||
4 | Biyolojik zarların yapı işlev uyumunu açıklar, | |||||||||||||||
5 | Vücut sıvılarının özelliklerini açıklar ve yaşam için önemini tartışır, | |||||||||||||||
6 | Vücut sıvılarının derişimlerinin nasıl dengelendiğini açıklar, | |||||||||||||||
7 | Hemodiyaliz cihazının temel çalışma prensiplerini şema üzerinde gösterir, | |||||||||||||||
8 | Termodinamiğin prensiplerini açıklar, | |||||||||||||||
9 | Radyasyon çeşitlerini sınıflandırır ve bunların canlılar üzerindeki etkilerini açıklar, | |||||||||||||||
10 | Tıbbi görüntüleme sistemlerinin temel çalışma prensiplerini açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 10 |
Toplam | 100 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 2 | 32 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Ödev | 1 | 8 | 8 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Kısa Sınav | 2 | 6 | 12 |
Toplam İş Yükü | 130 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,2 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |