Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Fen Öğretimi Laboratuar Uygulamaları II | FBE 306 | 6 | 2 + 2 | 3 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | Yok |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. İSMAİL YILMAZ |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Ahmet Burak Şenöz |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini kavratmak, basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirlemek, bilgisayar destekli laboratuar çalışmalarını kavratmak, Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve bu deneyleri uygulamalı olarak yaptırabilmek. |
Dersin İçeriği | Fen laboratuarında güvenlik, Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler, Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları, , Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama ve laboratuar ortamında yapma. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini alır ve amacına uygun kullanımını açıklar. | Tartışma, Eğitsel Oyun, Deney ve Laboratuvar, | |
2 | Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
3 | Bir cismin şekil, renk, büyüklük ve yüzey gibi duyuşsal özelliklerini belirler. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
4 | Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirler ve yapar. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
5 | Fen ve teknoloji programından faydalanarak deney tasarlar ve bu deneyleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak yapar. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
6 | Deney sonucunda elde edilen verileri kaydeder. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
7 | Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, | |
8 | Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır. | Deney ve Laboratuvar, Eğitsel Oyun, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fen laboratuarında güvenlik | [1] Sayfa 6-8 |
2 | Fizik, kimya ve biyoloji deneylerinde güvenlik | [1] Sayfa 6-8 |
3 | Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyler | [1] Sayfa 100207 |
4 | Fizik, kimya ve biyoloji basit malzeme örnekleri | [1] Sayfa 100207 |
5 | Bilgisayar destekli laboratuar çalışmaları | [2] |
6 | Laboratuarda bilgisayarın yeri, animasyon ve simülasyon | [2] |
7 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak deney tasarlama | [1] Sayfa 100207 |
8 | ARA SINAV | İlgili deney konuları |
9 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
10 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Kimya deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
11 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
12 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Fizik deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
13 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
14 | Fen ve teknoloji programından faydalanılarak Biyoloji deneyleri tasarlama ve yapma | [1] Sayfa 100207 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1]Bahar, Mehmet., Aydın, Fatih ve arkadaşları Fen ve Teknoloji Laboratuar Uygulamaları I-II, Pegem Akademi, 2008, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | X | |||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fen laboratuarında güvenlik önlemlerini alır ve amacına uygun kullanımını açıklar. | |||||||||||||||
2 | Nesneleri ve olayları duyu organlarını veya gözlem araç-gereçlerini kullanarak gözlemler. | |||||||||||||||
3 | Bir cismin şekil, renk, büyüklük ve yüzey gibi duyuşsal özelliklerini belirler. | |||||||||||||||
4 | Basit ve ucuz malzemeyle yapılan deneyleri belirler ve yapar. | |||||||||||||||
5 | Fen ve teknoloji programından faydalanarak deney tasarlar ve bu deneyleri laboratuar ortamında uygulamalı olarak yapar. | |||||||||||||||
6 | Deney sonucunda elde edilen verileri kaydeder. | |||||||||||||||
7 | Olmuş olayların sebepleri hakkında gözlemlere dayanarak açıklamalar yapar. | |||||||||||||||
8 | Deney sonucunda elde edilen verileri ve oluşturulan modeli yorumlayarak kavramlar arası ilişkilere ulaşır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Uygulama) | 1 | 5 | 5 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 2 | 10 | 20 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 189 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 7,56 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |