Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Fizik II | FBE 102 | 2 | 5 + 2 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. M. Emin MISIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel olayların anlama. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. |
Dersin İçeriği | Elektriksel kuvvetler ve Coulomb Kanunu, Elektrik Potansiyeli , Elektrik Alanlar. Sığa ve Dielektrik. Akım ve Direnç. Doğru Akım Devreleri. Manyetik Alanlar; Elektromanyetik İndüksiyon, Lenz Kanunu , Öz indiksiyon . Faraday Kanunu. Alternatif Akım Devreleri. Elektrostatik, Elektrik ve manyetizma ile ilgili deneyler. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Elektrostatiğin gelişimini tanımlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
2 | Elektrik yükü ve özelliklerini tartışır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Elektriksel kuvveti ile kütle çekim kuvvetini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençleri yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Gezi / Gözlem, | |
5 | Basit elektrik devrelerini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
6 | Elektrik ve manyetizma konularını analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Elektrik ve manyetizma yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Elektrik deneyleri için laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir | Anlatım, Problem Çözme, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Ders hakkında genel bilgiler ve giriş. Dönem deneyler hakkında bilgi verilmesi | |
2 | Elektrik Yükleri. Bu derste kullanılacak cihazların tanıtılması ve dikkat edilecek hususlar. Grupların oluşturulması | [3] Syf. 167-169, [4] |
3 | Elektroskop, Elektrostatik | [3] Syf. 172-176, [4] |
4 | Coulomb Kanunu, Elektrostatik | [3] Syf. 177-179, [4] |
5 | Potansiyel, Piller, Direnç Okuma | [3] Syf. 205-206, [4] |
6 | Sığa ve Kondansatörler, Direnç Okuma | [3] Syf. 193-203, [4] |
7 | Elektrik Akımı, Dirençler, Elektroskop | [3] Syf. 206-216, [4] |
8 | Elektrik devreleri, Elektroskop | [3] Syf. 219-223, [4] |
9 | Vize | |
10 | Kirchoff yasaları, Özdirenç tayini | [3] Syf. 225-230, [4] |
11 | Manyetik Alanlar, Özdirenç tayini | [3] Syf. 235-247, [4] |
12 | Faraday Kanunu, Elektrik devreleri | [3] Syf. 250-251, [4] |
13 | Alternatif Devreler, Elektrik devreleri | [3] Syf. 251-252, [4] |
14 | Transformatörler, telafi | [3] Syf. 253-255 |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fizik ilkeleri 2; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | ||||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | ||||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | ||||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Elektrostatiğin gelişimini tanımlar. | |||||||||||||||
2 | Elektrik yükü ve özelliklerini tartışır. | |||||||||||||||
3 | Elektriksel kuvveti ile kütle çekim kuvvetini yorumlar. | |||||||||||||||
4 | Elektrik akımı, Ohm kanunu ve dirençleri yorumlar. | |||||||||||||||
5 | Basit elektrik devrelerini analiz eder. | |||||||||||||||
6 | Elektrik ve manyetizma konularını analiz eder. | |||||||||||||||
7 | Elektrik ve manyetizma yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir. | |||||||||||||||
8 | Elektrik deneyleri için laboratuar aletlerini kullanmasını öğrenir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 20 |
Toplam | 20 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 15 | 15 |
Kısa Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 7 | 2 | 14 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 200 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |