Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Fizik I | FBE 101 | 1 | 5 + 2 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. MUSTAFA YILMAZLAR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. M. Emin MISIR |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Fiziksel olayların anlaşılması. Temel fizik kavramları ve temel fizik yasalarının öğrenilmesi. Temel mekanik bilgileri ve yasalarının öğrenilmesi.Fiziksel olayları laboratuarda deney olarak düşünme. Bir deney planlayıp yapabilme. Deneyleri analiz etme |
Dersin İçeriği | Fizik ve Ölçme. Vektörler. Kuvvet , Denge ve Basit makineler. Tek Boyutlu Hareket.. İki Boyutlu Hareket. Hareket Kanunları. Dairesel Hareket. İş ve Enerji; Enerjinin Korunumu. Çizgisel Momentum ve Çarpışmalar. Bir Deneyin Analizi. Bir Doğru Boyunca Hareket. Hız ve ivme. Sabit Bir Kuvvet Etkisi ile Hız Değişmeleri. İvmenin Kuvvet ve Kütleye Bağlılığı. Merkezcil Kuvvet. Potansiyel Enerjide Değişmeler. Bir itmede Momentum Değişmeleri. Merkezi Olmayan Çarpışma. |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Anlatım, Soru-Cevap, | |
2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
4 | Momentumun korunumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, | |
8 | Laboratuar aletlerini kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Fizik ve Ölçme, Tanışma ve grup oluşturulması | |
2 | ÖLÇME SONUÇLARINI DEĞERLENDİRİLMESİ. LABORATUAR HAKKINDA GENEL BİLGİLER VERİLMESİ VE HATA HESAPLARI. | |
3 | BİRİM SİSTEMLERİ VE BOYUT ANALİZİ | |
4 | Vektörler | |
5 | Tek Boyutlu Hareket. Ölçme deneyi | [3] syf. 51-60,[4] |
6 | İki Boyutlu Hareket. Hooke Kanunu ( yay deneyi) | [3] Syf. 64-70,[4] |
7 | Kütle ve Kuvvet. Hooke Kanunu | [3] Syf. 79-86,[4] |
8 | Ara sınav | |
9 | Kütle ve Ağırlık Merkezi. Matematiksel sarkaç | [3] Syf. 82-86,[4] |
10 | Hareket Kanunları. Matematiksel sarkaç | [3] Syf. 86-88,[4] |
11 | Statik Denge ve Esneklik. Fiziksel sarkaç | [3] Syf 93-101,[4] |
12 | Kinetik ve Potansiyel Enerji. Fiziksel sarkaç | [3] Syf. 105-107,[4] |
13 | Enerjinin Korunumu. Yayların bağlanması ( Seri ve paralel | [3] Syf. 108-110,[4] |
14 | Enerjinin Korunumu. Yayların bağlanması ( Seri ve paralel |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Fizik ilkeleri 1; Frederick Bueche, David A. Jerde; Çeviri, Çeviri Editörü: Prof. Dr. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | ||||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ||||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | X | |||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | ||||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | ||||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Fizik ve ölçme hakkında yorum yapar. | |||||||||||||||
2 | Mekanik konularının ayırt eder ve inceler. | |||||||||||||||
3 | Hareket yasaları ile ilgili temel kavramları öğrenir, yaşamdaki önemini analiz eder. | |||||||||||||||
4 | Momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
5 | Enerjinin korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
6 | Açısal momentumun korunumu analiz eder. | |||||||||||||||
7 | Fizik yasalarını anlar ve önemini yorumlar. | |||||||||||||||
8 | Laboratuar aletlerini kullanır. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 10 |
1. Ödev | 20 |
2. Kısa Sınav | 10 |
2. Ara Sınav | 0 |
3. Kısa Sınav | 0 |
4. Kısa Sınav | 0 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 6 | 96 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 3 | 48 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 1 | 5 | 5 |
Ödev | 7 | 4 | 28 |
Final | 1 | 25 | 25 |
Toplam İş Yükü | 212 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |