Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Biyoloji II | FBE 202 | 4 | 5 + 2 | 6 | 8 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞENOL BEŞOLUK |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş.Gör. Şule ELMALI, Arş.Gör. Alper ÇORAPCIGİL |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Hayvansal organizmaların ve insanların sahip oldukları organ sistemlerinin yapılarını tanıtmak ve çalışma mekanizmalarını açıklamak. |
Dersin İçeriği | Hayvanlarda ve insanda embriyonik gelişme ve embriyonik zarlar, insanlarda üreme organları ve üreme, hayvanlarda ve insanda sindirim organları ve sindirim fizyolojisi, hayvanlarda ve insanda solunum organları ve solunum fizyolojisi, hayvanlarda ve insanda dolaşım sistemi organları ve dolaşım sistemi fizyolojisi, kanın yapısı ve görevleri, bağışıklık, Hayvanlarda ve insanda boşaltım sistemi organları ve boşaltım sistemi fizyolojisi,Sinir sistemi yapısı ve fizyolojisi, Endokrin sistem ve görevleri, duyu organları ve çalışması |
Kalkınma Amaçları |
---|
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Embriyolojik gelişim evrelerini, farklı hayvan türlerinde gelişim süreçlerini ve laboratuvar güvenlik önlemlerini tanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | İnsanda erkek ve dişi üreme organlarını, döllenme, gelişme ve doğumu açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Hayvanlarda ve insanlarda sindirim sistemi organlarını ve sindirim olayını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Hayvanlarda ve insanlarda solunum sistemi organlarını ve akciğerlerde gaz alış-verişini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Hayvanlarda ve insanlarda taşıma ve dolaşım sistemi organlarını açıklar ve dolaşım fizyolojisi | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
6 | Kanın yapısı ve görevlerini, kan gruplarını ve bağışıklığı ve tiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
7 | Hayvanlarda ve insanlarda boşaltım sistemi organlarını, nefronları ve çalışmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
8 | Homeostaziyi tanımlar ve bunu sağlayan mekanizmaları açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
9 | İskeleti oluşturan kemikleri ve tiplerini ; kasların yapısı, tipleri ve kas kasılmasını; eklem yapısı ve tiplerini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
10 | Sinir hücresinin yapısı, sinir sisteminin yapısı ve impuls iletimini açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
11 | Endokrin sistemi oluşturan bezler ve bu bezlerden salınan hormonların fonksiyonlarını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
12 | Duyu organlarının yapılarını ve çalışmasını açıklar. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Bireysel Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Embriyolojik gelişim evreleri, farklı hayvan türlerinde gelişim süreçleri. Laboratuvar güvenlik önlemlerini tanır | |
2 | İnsanda erkek ve dişi üreme organları, üreme | |
3 | Hayvanlarda ve insanlarda sindirim sistemi organları ve sindirim fizyolojisi | |
4 | Hayvanlarda ve insanlarda solunum sistemi organları ve solunum fizyolojisi | |
5 | Hayvanlarda ve insanlarda taşıma ve dolaşım sistemi organları ve dolaşım fizyolojisi | |
6 | Kanın yapısı ve görevleri, kan grupları ve bağışıklık | |
7 | Hayvanlarda ve insanlarda boşaltım sistemi organları ve fizyolojisi | |
8 | Homeostazi ve bunu sağlayan mekanizmalar | |
9 | Ara Sınav | |
10 | İskelet ve kaslar. Eklemler. Kasların çalışması | |
11 | Sinir sistemi | |
12 | Endokrin sistem organları ve çalışması | |
13 | Duyu organlarının yapıları ve çalışması. | |
14 | Duyu organlarının yapıları ve çalışması. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | [1] Neil A. Campbell-Jane B. Reece. Biology (Çeviri Ed. Gündüz E., Demirsoy A., Türkan İ) 6. Baskı 2006, Palme Yayıncılık, Ankara. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | X | |||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | X | |||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | X | |||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Embriyolojik gelişim evrelerini, farklı hayvan türlerinde gelişim süreçlerini ve laboratuvar güvenlik önlemlerini tanır | |||||||||||||||
2 | İnsanda erkek ve dişi üreme organlarını, döllenme, gelişme ve doğumu açıklar. | |||||||||||||||
3 | Hayvanlarda ve insanlarda sindirim sistemi organlarını ve sindirim olayını açıklar. | |||||||||||||||
4 | Hayvanlarda ve insanlarda solunum sistemi organlarını ve akciğerlerde gaz alış-verişini açıklar. | |||||||||||||||
5 | Hayvanlarda ve insanlarda taşıma ve dolaşım sistemi organlarını açıklar ve dolaşım fizyolojisi | |||||||||||||||
6 | Kanın yapısı ve görevlerini, kan gruplarını ve bağışıklığı ve tiplerini açıklar. | |||||||||||||||
7 | Hayvanlarda ve insanlarda boşaltım sistemi organlarını, nefronları ve çalışmasını açıklar. | |||||||||||||||
8 | Homeostaziyi tanımlar ve bunu sağlayan mekanizmaları açıklar. | |||||||||||||||
9 | İskeleti oluşturan kemikleri ve tiplerini ; kasların yapısı, tipleri ve kas kasılmasını; eklem yapısı ve tiplerini açıklar. | |||||||||||||||
10 | Sinir hücresinin yapısı, sinir sisteminin yapısı ve impuls iletimini açıklar. | |||||||||||||||
11 | Endokrin sistemi oluşturan bezler ve bu bezlerden salınan hormonların fonksiyonlarını açıklar. | |||||||||||||||
12 | Duyu organlarının yapılarını ve çalışmasını açıklar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Performans Görevi (Laboratuvar) | 30 |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 40 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Kısa Sınav | 2 | 8 | 16 |
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 12 | 12 |
Performans Görevi (Laboratuvar) | 1 | 14 | 14 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 206 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 8,24 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 8 |