Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik II | IME 108 | 2 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Genel Matematik I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Türevin geometrik uygulamaları: Maximum-minimum problemleri, üstel belirsizlikler, grafik çizimleri, diferansiyel denklemler. Belirsiz İntegral: Belirsiz integral tanımı, değişkenlere ayrılabilir integral, kısmi integral, basit kesirlere ayırarak integral alma, trigonometrik fonksiyonların integrali, irrasyonel fonksiyonların integrali. Belirli İntegral: Belirli integralin özellikleri, alan ve hacim hesabı, yay uzunluğu, has olmayan integraller. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Türevin uygulamalarını ifade eder ve uygular. | Anlatım, Tartışma, | Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler, |
2 | İntegral alma kurallarını uygular ve etkin bir şekilde verilen fonksiyonun integralini hesaplar. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Belirsiz integral tanımını ve integral alma kurallarını ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Fonksiyon kavramını, türlerini ifade eder ve ilgili uygulamalarını çözer. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Belirli integral tanımını ve özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Belirli integral yardımıyla alan-hacim hesabı ve yay uzunluğunu hesaplar. | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Has olmayan integralleri bilir ve hesaplar. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Maksimum-minimum problemleri | |
2 | Türev yardımıyla limitte belirsiz hallerin hesabı | |
3 | Grafik çizimleri | |
4 | Grafik çizimleri | |
5 | Belirsiz integral tanımı ve değişkenlere ayrılabilir integraller | |
6 | Kısmi integrasyon yöntemi | |
7 | Basit kesirlere ayırarak integral alma ve trigonometrik fonksiyonların integrali | |
8 | İrrasyonel fonksiyonların integrali. | |
9 | Arasınav | |
10 | Belirli integralin özellikleri | |
11 | Belirli integral yardımı ile alan hesabı | |
12 | Belirli integral yardımı ile hacim hesabı | |
13 | Yay uzunluğu ve has olmayan integraller. | |
14 | Karmaşık sayılar ve özellikleri. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı,M., (2003). Genel Matematik, Balcı Yayınları. |
Ders Kaynakları | Sağel,M.K.,Aktas,M., (2006). Genel Matematik 1, PegemA Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | ||||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ||||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Türevin uygulamalarını ifade eder ve uygular. | |||||||||||||||
2 | İntegral alma kurallarını uygular ve etkin bir şekilde verilen fonksiyonun integralini hesaplar. | |||||||||||||||
3 | Belirsiz integral tanımını ve integral alma kurallarını ifade eder. | |||||||||||||||
4 | Fonksiyon kavramını, türlerini ifade eder ve ilgili uygulamalarını çözer. | |||||||||||||||
5 | Belirli integral tanımını ve özelliklerini ifade eder. | |||||||||||||||
6 | Belirli integral yardımıyla alan-hacim hesabı ve yay uzunluğunu hesaplar. | |||||||||||||||
7 | Has olmayan integralleri bilir ve hesaplar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 10 |
Toplam | 10 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 7 | 7 |
Kısa Sınav | 2 | 5 | 10 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 126 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,04 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |