Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Genel Matematik I IME 107 1 4 + 0 4 5
Ön Koşul Dersleri

Yok

Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları

Arş. Gör. Özkan Ergene

Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek.

Dersin İçeriği

Sayılar:, sayı sistemleri ve özellikleri, tümevarım ilkesi, aralık, mutlak değer. Bağıntı: Sıralı ikililer, kartezyen çarpım, bağıntı tanımı, bağıntının özellikleri, ters bağıntı, denklik bağıntısı, sıralama bağıntısı. Fonksiyon: Fonksiyon tanımı, özellikleri, Fonksiyon türleri, ters fonksiyon, fonksiyonların bileşkesi, trigonometrik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, özel tanımlı fonksiyonlar. Limit: Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti. Süreklilik: Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türleri. Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, türev alma kuralları, yüksek mertebeden türevler.

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Sayı sistemlerini ve özelliklerini bilir. Anlatım, Tartışma,
2 Bağıntı ve özelliklerini bilir. Anlatım, Tartışma,
3 Fonksiyon kavramı ve türleri ile ilgili problemleri uygular. Anlatım, Tartışma,
4 Temel ve özel tanımlı fonksiyonların grafiklerini yorumlar. Anlatım, Tartışma,
5 Fonksiyonların limitini ifade eder ve hesaplar. Anlatım, Tartışma,
6 Süreklilik kavramını, türlerini ve sürekli fonksiyonların özelliklerini ifade eder. Anlatım, Tartışma,
7 Türev tanımını, geometrik ve fiziksel yorumunu ifade eder. Anlatım, Tartışma,
8 Türev alma kurallarını bilir ve fonksiyonların türevini hesaplar. Anlatım, Tartışma,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Sayı sistemleri ve özellikleri
2 Sıralı ikililer, kartezyen çarpım, bağıntı tanımı, bağıntının özellikleri
3 Denklik bağıntısı ve sıralama bağıntısı
4 Fonksiyon tanımı ve özellikleri
5 Fonksiyon türleri ve grafikleri
6 Özel tanımlı fonksiyonlar ve grafikleri
7 Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti.
8 Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti.
9 Arasınav
10 Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri ve türleri
11 Türev tanımı
12 Türevin geometrik ve fiziksel yorumu, türev alma kuralları
13 Türev alma kuralları
14 Türev alma kuralları ve yüksek mertebeden türevler
Kaynaklar
Ders Notu

Balcı,M., (2003). Genel Matematik, Balcı Yayınları.

Ders Kaynakları

Sağel,M.K.,Aktas,M., (2006). Genel Matematik 1, PegemA Yayınları.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar X
2 Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. X
3 Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. X
4 Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır.
5 Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir.
6 Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular.
7 Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. X
8 Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir.
9 Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur.
10 Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular
11 Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. X
12 Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. X
13 Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir X
14 Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. X
15 Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10 PÇ 11 PÇ 12 PÇ 13 PÇ 14 PÇ 15
1 Sayı sistemlerini ve özelliklerini bilir.
2 Bağıntı ve özelliklerini bilir.
3 Fonksiyon kavramı ve türleri ile ilgili problemleri uygular.
4 Temel ve özel tanımlı fonksiyonların grafiklerini yorumlar.
5 Fonksiyonların limitini ifade eder ve hesaplar.
6 Süreklilik kavramını, türlerini ve sürekli fonksiyonların özelliklerini ifade eder.
7 Türev tanımını, geometrik ve fiziksel yorumunu ifade eder.
8 Türev alma kurallarını bilir ve fonksiyonların türevini hesaplar.
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 60
1. Kısa Sınav 15
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 15
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 4 64
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 2 32
Ara Sınav 1 8 8
Kısa Sınav 2 4 8
Ödev 1 3 3
Final 1 10 10
Toplam İş Yükü 125
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5
Dersin AKTS Kredisi 5