Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Genel Matematik I | IME 107 | 1 | 4 + 0 | 4 | 5 |
Ön Koşul Dersleri | Yok |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. MİTHAT TAKUNYACI |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | Arş. Gör. Özkan Ergene |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Matematik ön bilgilerini hatırlatarak öğrencilerin kavramları etkili bir şekilde kullanabilme becerilerini geliştirmek. |
Dersin İçeriği | Sayılar:, sayı sistemleri ve özellikleri, tümevarım ilkesi, aralık, mutlak değer. Bağıntı: Sıralı ikililer, kartezyen çarpım, bağıntı tanımı, bağıntının özellikleri, ters bağıntı, denklik bağıntısı, sıralama bağıntısı. Fonksiyon: Fonksiyon tanımı, özellikleri, Fonksiyon türleri, ters fonksiyon, fonksiyonların bileşkesi, trigonometrik fonksiyonlar, üstel fonksiyonlar, logaritmik fonksiyonlar, ters-trigonometrik fonksiyonlar, özel tanımlı fonksiyonlar. Limit: Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti. Süreklilik: Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri, süreklilik türleri. Türev: Türev tanımı, türevin geometrik yorumu, türev alma kuralları, yüksek mertebeden türevler. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Sayı sistemlerini ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
2 | Bağıntı ve özelliklerini bilir. | Anlatım, Tartışma, | |
3 | Fonksiyon kavramı ve türleri ile ilgili problemleri uygular. | Anlatım, Tartışma, | |
4 | Temel ve özel tanımlı fonksiyonların grafiklerini yorumlar. | Anlatım, Tartışma, | |
5 | Fonksiyonların limitini ifade eder ve hesaplar. | Anlatım, Tartışma, | |
6 | Süreklilik kavramını, türlerini ve sürekli fonksiyonların özelliklerini ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
7 | Türev tanımını, geometrik ve fiziksel yorumunu ifade eder. | Anlatım, Tartışma, | |
8 | Türev alma kurallarını bilir ve fonksiyonların türevini hesaplar. | Anlatım, Tartışma, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Sayı sistemleri ve özellikleri | |
2 | Sıralı ikililer, kartezyen çarpım, bağıntı tanımı, bağıntının özellikleri | |
3 | Denklik bağıntısı ve sıralama bağıntısı | |
4 | Fonksiyon tanımı ve özellikleri | |
5 | Fonksiyon türleri ve grafikleri | |
6 | Özel tanımlı fonksiyonlar ve grafikleri | |
7 | Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti. | |
8 | Bir değişkenin limiti, fonksiyonlarda limit, trigonometrik fonksiyonların limiti. | |
9 | Arasınav | |
10 | Süreklilik tanımı, sağdan ve soldan süreklilik, sürekli fonksiyonların özellikleri ve türleri | |
11 | Türev tanımı | |
12 | Türevin geometrik ve fiziksel yorumu, türev alma kuralları | |
13 | Türev alma kuralları | |
14 | Türev alma kuralları ve yüksek mertebeden türevler |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Balcı,M., (2003). Genel Matematik, Balcı Yayınları. |
Ders Kaynakları | Sağel,M.K.,Aktas,M., (2006). Genel Matematik 1, PegemA Yayınları. |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Biyoloji, Fizik, Kimya ve Matematik alanlarıyla ilgili kavramlar arasındaki ilişkiyi kavrar | X | |||||
2 | Fen ve teknolojiyle ilgili bilgilerin doğası, kaynağı, sınırları hakkında bilgi sahibi olur. | X | |||||
3 | Alanıyla ilgili olay ve olguları bilimsel yöntem ve teknikleri kullanarak inceler, verileri yorumlar. | X | |||||
4 | Fen ve fen eğitimi konularında edindiği bilgileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir, bu alandaki ihtiyaçları belirler, öğrenimini yaşam boyu sürdürmeye çalışır, bu süreçte ilgili gelişmeleri izleme ve güncel bilgilere ulaşmada teknolojiyi etkin biçimde kullanır. | ||||||
5 | Program içerisinde almış olduğu bilgi ve beceriler ile bir dersi planlar, yürütür ve değerlendirir. | ||||||
6 | Fen öğretimindeki konuların özelliklerine göre öğretim programındaki kazanımları temele alarak uygun öğretim yöntemlerini seçer ve uygular. | ||||||
7 | Fen öğretiminde işlenecek konulara ve öğrencilerin ihtiyaçlarına göre öğretim materyalleri tasarlar ve geliştirir. | X | |||||
8 | Öğrenci kazanımlarını, farklı yöntemler kullanarak çok yönlü değerlendirir. | ||||||
9 | Öğrencilerin gelişim düzeylerine bağlı olarak fen ve teknolojiye ilişkin öğrenme özellikleri ve güçlükleri hakkında bilgi sahibi olur. | ||||||
10 | Öğrencilerin gelişim özellikleri doğrultusunda farklı öğretim yöntemlerini seçer ve uygular | ||||||
11 | Fen eğitimi ile ilgili alanlarda ve problem durumlarında fikir üretir, projeler yapar, çözüm yolları geliştirir ve bunları nitel, nicel verilerle destekler. | X | |||||
12 | Sözlü ve yazılı iletişim kurar; en az bir yabancı dili kullanarak bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır, bu alandaki gelişimleri takip eder; meslektaşları ile iletişim becerilerini geliştirir. | X | |||||
13 | Mesleki sorumluluk ve etik bilinci geliştir.ir | X | |||||
14 | Türk Milli Eğitim sistemini, öğretmenlik mesleğini ve eğitim bilimleri alanını tüm yönleriyle tanır. | X | |||||
15 | Öğretmenin rehberlik görevlerini bilir ve öğrenci tanıma yollarını kavrar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 | PÇ 13 | PÇ 14 | PÇ 15 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Sayı sistemlerini ve özelliklerini bilir. | |||||||||||||||
2 | Bağıntı ve özelliklerini bilir. | |||||||||||||||
3 | Fonksiyon kavramı ve türleri ile ilgili problemleri uygular. | |||||||||||||||
4 | Temel ve özel tanımlı fonksiyonların grafiklerini yorumlar. | |||||||||||||||
5 | Fonksiyonların limitini ifade eder ve hesaplar. | |||||||||||||||
6 | Süreklilik kavramını, türlerini ve sürekli fonksiyonların özelliklerini ifade eder. | |||||||||||||||
7 | Türev tanımını, geometrik ve fiziksel yorumunu ifade eder. | |||||||||||||||
8 | Türev alma kurallarını bilir ve fonksiyonların türevini hesaplar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 15 |
1. Ödev | 10 |
2. Kısa Sınav | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 8 | 8 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 3 | 3 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 125 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |