Ders Kaynakları |
Lütfi Akad, Işıkla Karanlık Arasında. İstanbul: Türkiye İş Bankası Kültür Yayınları, 2004. Hasan Akbulut, Nuri Bilge Ceylan Sinemasını Okumak, Anlatı, Zaman, Mekan. İstanbul: Bağlam Yayınları, 2005. Ertekin Akpınar(hzl). 10 Yönetmen ve Türk Sineması. İstanbul: Agora Kitaplığı, 2005. Ayça Atikoğlu, “Romanı Dışlayan Film”, ‘Rejisör’ Atıf Yılmaz. Müjde Arslan (drl.). İstanbul: Agora, 2007. Engin Ayça, “Yeşilçam’a Bakış”, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (hzl.). Ankara: Doruk Yayınları, 1999. Seçil Büker ve Hasan Akbulut. Yumurta: Ruha Yolculuk. Ankara: Dipnot Yayınları, 2009. Şükran Kuyucak Esen, 80’ler Türkiyesi’nde Sinema. 2.Basım. İstanbul: Beta Yayınları, 2000. Şükran Kuyucak Esen, Sinemamızda Bir ‘Auteur’ Ömer Kavur. İstanbul: Alfa Yayınları, 2002. Deniz Bayrakdar (hzl.). Türk Film Araştırmaları’nda Yeni Yönelimler 7. İstanbul: Bağlam Yayınları, 2009. Burçak Evren, Değişim Döneminde Türk Sineması. İstanbul: Antrakt Sinema Kitapları, 1997. Rıza Kıraç, Film İcabı, Türk sinemasına İdeolojik Bir Bakış. Ankara: De Ki Yayınları, 2008. Nigar Pösteki, Yönetmen Sineması. İstanbul: Es Yayınları, 2005. Nigar Pösteki, 1990 Sonrası Türk Sineması. 2. Basım. İstanbul: Es Yayınları, 2005. Giovanni Scognamillo, Türk Sinema Tarihi. İstanbul: Kabalcı Yayınevi,1998. Asuman Suner, Hayalet Ev, Yeni Türk Sinemasında Aidiyet Kimlik ve Bellek. İstanbul: Metis Yayınları, 2005. Bülent Vardar ve Alim Şerif Onaran (hzl.). 20. Yüzyılın Son Beş Yılında Türk Sineması. İstanbul: Beta Yayınları, 2005. Feroz Ahmed, Modern Türkiye’nin Oluşumu. 7.Basım. İstanbul: Kaynak Yayınları, 2008.
Pay Ayşe, Yönetmen sineması Zeki Demirkubuz, İstanbul: Küre Yayınları, 2009
Pay Ayşe, Yönetmen sineması Derviş Zaim, İstanbul: Küre Yayınları, 2009
Özön, Nijat. Karagözden Sinemaya, Türk Sineması ve Sorunları. C.1. Ankara: Kitle Yayıncılık,1995. Özön, Nijat. Karagözden Sinemaya, Türk Sineması ve Sorunları. C.2. Ankara : Kitle Yayıncılık, 1995. Tuncer, Gülsen. “Düne Bakarak Yarını Kurmak” Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (drl.). Ankara: Doruk Yayınları, 1996, ss.369-380. Turgul, Yavuz. “İlahi Çelişki”, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (hzl.). Ankara: Doruk Yayınları, 1996, ss.177-188. Ulusay, Nejat. Melez İmgeler, Sinema ve Ulusötesi Oluşumlar. Ankara: Dost Yayınları, 2008. Ulusay, Nejat. “Türk Sinemasındaki Dönüşüm ve Eurimages”, Avrupa Birliği ve Türkiye’de İletişim Politikaları: Pazarın Düzenlenmesi, Erişim ve Çeşitlilik. Mine Gencel Bek ve Deirdre Kevin (drl.). Ankara: Ankara Üniversitesi Basımevi, 2005. ss.291-332. Ünal, Ümit.“Bir 13.Cuma Günü, Türk Sineması Üzerine Düşünceler”, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (hzl.). Ankara: Doruk Yayınları, 1996, ss. 292-296 Bresson, Robert “Sinema Özgürlük Demektir” Salah Birsel (drl.). Türk Dili Dergisi, Sinema Özel Sayısı. Sayı:196, Ocak 1968, ss.448-449. De Sica, Vittoria. “Sinema Üzerine”. Nijat Özön (çev.). Türk Dili Dergisi, Sinema Özel Sayısı. Sayı:196, Ocak 1968, ss.456-459. Fellini, Fedorico. “Mesleğim”. Nijat Özön (çev.). Türk Dili Dergisi, Sinema Özel Sayısı. Sayı:196, Ocak 1968, s.469-472. Görücü, Bülent. “1990’lı Yıllar Türk Sineması’na Bir Bakış”. Yeni İnsan Yeni Sinema. Sayı:1, Bahar 1997, s.32-41. Gündoğdu, Meral. “Sinemamızda Bir Dönem Kapanırken”. 25.Kare. Sayı: 18, Ocak 1997, ss. 9-14. Higson, Andrew. “The concept of National Cinema”. Screen. 1989, C.30, Sayı: 4, ss.36- 47. Işığan, İ.Altuğ. “1970’lerden 1990’lara Türkiye’de Sinema Endüstrisi”. Yeni Film. Sayı:2, Temmuz 2003, s.33-41. Miller, Toby ve Richard Maxwell. “Küresel Holywood Üzerine, İzleyiciler”, Sebla Küçük (çev.). Yeni İnsan Yeni Sinema. Sayı 15, Bahar / Yaz 2004, ss.90-99. Erkılıç, Hakan. “Türk Sinemasının Ekonomik Yapısı ve Bu Yapının Sinemamıza Etkileri”, Yayınlanmamış Doktora Tezi. Mimar Sinan Üniversitesi SBE, 2003. Kırel, Serpil. “Kendi Evinde Misafir: Evsizleşen Ulusal Sinemalara Bir Örnek Olarak Türk Sineması”, Kültürel Üretim Alanları: Renkli Atlas. Nurçay Türkoğlu (drl.). İstanbul: Babil Yayınları, 2004, ss.99-124. Kırel, Serpil. “İran’da Sinema, İran Sineması ve Üretim Dinamikleri ve Anlatıya Etkileri Üzerine Bir Değerlendirme”, Üçüncü Sinema ve Üçüncü Dünya Sineması. Esra Biryıldız ve Zeynep Çetin Erus (drl.). İstanbul: Es Yayınları, 2007, ss.355-417. Kutlar, Onat. “Varsa Bir Durum, Yapalım Açıkoturum”, Gündemdeki Konu. İstanbul: Mitos, 1995, ss.110-114. Mattelart, Armand. “European Film Policy and the Response to Hollywood”, World Cinema, Critical Approaches. John Hill ve Pamela Church Gibson (ed.). New York: Oxford University Press, 2000, ss.94-101. Mutlu, Dilek Kaya.” Türk Sineması Ne? Türk Seyircisi Kim?”, Türk Film Araştırmalarında Yeni Yönelimler 2. Deniz Derman (hzl.). Övgü Gökçe (drl.). İstanbul: Bağlam, 2001, ss.201-218. Onaran, Alim Şerif. “Türk Sinemasının Bugünü ve Yarını”, Türk Sineması Üzerine Düşünceler. Süleymâ Murat Dinçer (hzl.). Ankara: Doruk Yayınları, 1996, ss. 82-93. Alper, Emin ve Zahit Atam. “1990’lı yıllar ve Türk Sineması”, Görüntü. Sayı: 4, Kış, 1995 /96. Türsak Sinema Yıllığı 1996/97. İstanbul: Türsak Vakfı, ss.100-102. Ayça, Engin. “Sinemamız Üzerine Bilinenleri Yinelemek”, Cumhuriyet. 19 Temmuz 1996. Türsak Sinema Yıllığı 1996/97. İstanbul: Türsak Vakfı, s.109. Erdem, Tuna . “Seyirci Döndü”, Radikal İki. Aralık 1996. Türsak Sinema Yıllığı 1996/97, s.122. Evren, Burçak. “Sinemamızda Yeni Bir Dönem”, Radikal. 23 Aralık 1996. Türsak Sinema Yıllığı 1996/97. İstanbul: Türsak Vakfı, ss.111-112. Evren, Burçak. “Sinemalarımıza Sahip Çıkalım”, Finansal Forum. 2 Haziran 2002. Türsak Sinema Yıllığı 2002-2003. İstanbul: Türsak Vakfı. ss.74-75. Evren, Burçak. “Yeşilçam 1993”, Pazar Postası. 1 Ocak 1994. Türsak Sinema Yıllığı 1993. İstanbul: Türsak Vakfı, ss.37-38. |