Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Okul Sağlığı Hemşireliği | HTP 527 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. AYŞE ÇEVİRME |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Öğrencilerin okul sağlığının önemini ve okul sağlık hizmet hizmetlerinin kapsamını öğrenmeleri amaçlanmaktadır. |
Dersin İçeriği | Okul sağlığı hemşiresinin rol ve sorumluluklarına ilişkin ileri düzeyde uzmanlık bilgi ve becerisine sahip olması. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Okul sağlığının tanımlamaları ve okul sağlık hizmet ekibini sıralamalarını sağlanır | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Okul sağlığı kapsamında yer alan hizmetleri öğrenmelerini sağlamaktır | Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
3 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenleyebilir, 5. Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
5 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
6 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
7 | Okul sağlık kayıtlarını tutabilir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Tarihçe | |
2 | Okul sağlığının tanımı | |
3 | Dünyada ve Türkiye'de okul sağlığının yeri | |
4 | Okul sağlığı hemşireliği | |
5 | Okul sağlığı hemşirenin rol ve sorumlulukları | |
6 | Okul çocuğunun özellikleri | |
7 | Okul sağlığı çocuklardaki akut sorunlar | |
8 | Okul sağlığı çocuklardaki akut ve kronik sorunlar | |
9 | Okul sağlığı çocuklarındaki kronik sorunlar | |
10 | Okul çocuklarında riskli davrananışlar (Sigara, alkol kullanımı, Cinsel davranışlar) | |
11 | Okul çocuklarında riskli davranışlar (Beslenme bozuklukları, Yetersiz fiziksel aktivite) | |
12 | Okulda şiddet | |
13 | Okul sağlığını geliştirme programları | |
14 | Okul sağlık ofisinin dizaynı |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları | Özcebe H, Ulukol B, Mollahaliloğlu S, Yardım N ve Kahraman F (eds). Sağlık Hizmetlerinde Okul Sağlığı Kitabı. T.C. Sağlık Bakanlığı Refik Saydam Hıfzısıhha Merkezi Başkanlığı Hıfzısıhha Mektebi Müdürlüğü. Yücel Ofset, Ankara, 2008. Özcebe H. Okullarda Sağlık Hakkı. Eğitimde Hakkı ve Eğitimde Haklar-Uluslararası İnsan Hakları Belgeleri Işığında Ulusal Mevzuatın Değerlendirilmesi. 215-288. ERG. Yelken Basım, İstanbul, Mart 2009. Murray NG, Low BJ, Hollis C, Cross AW, and Davis SM. Coordinated school health programs and academic achievement: a systematic review of the literature. Journal of School Health. November 2007;77(9):589-600. WHO Europe. Schools for Health in Europe. http://ws10.e-vision.nl/she_network/index.cfm. Lohrmann DK. A complementary ecological model of the coordinated school health program. Public Health Reports. 2008;123(6):695?703. Reprinted withpermission. Association of Schools of Public Health |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | X | |||||
2 | Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. | X | |||||
3 | Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. | X | |||||
4 | Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. | X | |||||
5 | Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır | X | |||||
6 | En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. | X | |||||
7 | Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. | X | |||||
8 | Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Okul sağlığının tanımlamaları ve okul sağlık hizmet ekibini sıralamalarını sağlanır | ||||||||
2 | Okul sağlığı kapsamında yer alan hizmetleri öğrenmelerini sağlamaktır | ||||||||
3 | Okul çocuğu ve adölesanın sağlık riskleri ve sorunlarına yönelik primer, sekonder ve tersiyer koruma önlemlerini alabilir | ||||||||
4 | Okul çevresinin fizik koşullarını değerlendirip düzenleyebilir, 5. Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | ||||||||
5 | Sağlıklı yaşam biçimi davranışları ve ihtiyaç duyulan konularda sağlık eğitimi yapabilir | ||||||||
6 | Okul çocuğu ve ailesi, okul çalışanlarına bireysel danışmanlık yapabilir | ||||||||
7 | Okul sağlık kayıtlarını tutabilir |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 40 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 40 |
1. Final | 60 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 5 | 80 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 5 | 5 |
Final | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü | 153 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,12 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |