Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Hemşirelikte Klinik Uygulamalar I HTP 536 0 0 + 6 3 6
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi YUKSEK_LISANS
Dersin Türü Seçmeli
Dersin Koordinatörü Doç.Dr. ÖZLEM DOĞU
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı

Bu derste öğrenciye, klinik ortamda rehberlik etme ve değerlendirme becerisi kazandırmanın yanı sıra hemşirelik uygulamalarındaki bilgi ve becerilerinin geliştirilmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

 

Klinik uygulama, vaka tartışması

# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Klinik ortamda lisans öğrencisine rehberlik eder. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Grupla Çalışma,
2 Vaka tartışmalarını yönetir. Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gösterip Yaptırma, Rol Oynama, Doğru Yanlış Testleri, Yazılı Sınavlar (Kısa ve Uzun Yanıtlı),
3 Hemşirelik uygulamalarındaki bilgi ve becerilerini geliştirir Rol Oynama, Deney ve Laboratuvar, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Lisans öğrencisini klinikte izleme ve değerlendirmeyi öğrenme
2 Lisans öğrencisini klinikte izleme ve değerlendirmeyi öğrenme
3 Lisans öğrencisini klinikte izleme ve değerlendirmeyi öğrenme
4 Vaka tartışmalarına katılma ve yönetme
5 Vaka tartışmalarına katılma ve yönetme
6 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
7 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
8 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
9 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
10 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
11 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
12 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
13 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
14 Lisans öğrencisi ile klinik uygulamalara katılma
Kaynaklar
Ders Notu
Ders Kaynakları

Karadakovan A., Aslan FE. (eds). Dahili ve Cerrahi Hastalıklarda Bakım. Nobel Tıp Kitabevi, Adana, 2010. 
Ball JW, Bindler RC, Cowen KJ. (2010). Child Health Nursing Partnering With Children & Families, Co: Pearson Education, Second Edition, New Jersey. 
Çam, O. , Engin, E.: Ruh Sağlığı ve Hemşireliği Bakım Sanatı. İstanbul Tıp Kitabevi. 2014, İstanbul. 
Conk Z, Başbakkal Z, Yılmaz HB, Bolışık B. (2013). Pediatri Hemşireliği, Akademisyem Tıp Kitabevi, Ankara.

Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Lisans yeterliklerine dayalı olarak, aynı veya farklı bir alanda bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. X
2 Etkili iletişim becerilerini kullanarak sağlık ekibi ve diğer disiplinler ile işbirliği içinde çalışır. X
3 Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel ve etik değerlere uygun davranır. X
4 Hemşirelik alanında karşılaşılan karmaşık sorunların çözümünde eleştirel düşünme, problem çözme, araştırma ve kanıta dayalı karar verme becerilerini kullanır. X
5 Alanındaki güncel gelişmeleri ve katıldığı çalışmalarını, alanındaki ve dışındaki gruplara, yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarır X
6 En az bir yabancı dilde sözlü ve yazılı iletişim kurar. X
7 Yaşam boyu öğrenme bilinciyle alanındaki güncel gelişmeleri takip edebilecek düzeyde bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanır. X
8 Birey, aile ve toplumun sağlık eğitimi, danışmanlık ve bakım gereksinimlerini uzmanlık düzeyinde bütüncül bir yaklaşımla karşılar. X
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8
1 Klinik ortamda lisans öğrencisine rehberlik eder.
2 Vaka tartışmalarını yönetir.
3 Hemşirelik uygulamalarındaki bilgi ve becerilerini geliştirir
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Proje / Tasarım 100
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 50
1. Final 50
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 3 48
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 4 64
Performans Görevi (Uygulama) 1 10 10
Final 1 16 16
Toplam İş Yükü 138
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 5,52
Dersin AKTS Kredisi 6