Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Bilgisayar Programlama Dilleri II | ELE 423 | 7 | 3 + 0 | 3 | 5 |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
3 | Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
4 | Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
5 | Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, | |
6 | .Net temel bileşenlerini (ADO. NET, ASP. NET, XML) kullanarak temel uygulamaları yapar. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Deney ve Laboratuvar, Gözlem, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | NET Framework Mimarisi | |
2 | Visual Studio Geliştirme Ortamı ve Görsel Programlama | |
3 | Temel kavramları: değişkenler, veri türleri, kontrol yapıları | |
4 | Ortak Windows form kontrolleri-1 | |
5 | Ortak Windows form kontrolleri-2 | |
6 | Ortak özellikler (properties) | |
7 | Dizi ve karmaşık veri türleri, | |
8 | Metod ve fonksiyonlar | |
9 | Olay (event) metodları | |
10 | Nesne tanımlama ve DLL kulanımı | |
11 | Arasınav | |
12 | Dosya ve klasör işlemleri | |
13 | Çoklu form kullanımı ve formlar arası bilgi değişimi | |
14 | Hata fırlatma ve yakalama (throw-catch-finally) |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | "Bilg. Programlama-II” Sakarya Üniversitesi, Ders Notu |
Ders Kaynakları | Kitaplar C# Başlangıç Rehberi, İ.Karagülle, Türkmen Yayınevi Her yönüyle C#, Sefer Algan, Pusula Yayıncılık • Siteler: www.programlama.com www.csharpnedir.com www.codeguru.com www.sakarya.edu.tr/~aozcerit (Ders Sitesi) |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
2 | Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. | X | |||||
3 | Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak. | X | |||||
4 | Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak. | X | |||||
5 | Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak. | X | |||||
6 | Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak. | X | |||||
7 | Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek. | X | |||||
8 | Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak | X | |||||
9 | Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek. | X | |||||
10 | Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | NET ortamının temel bileşen ve programlama tekniklerini etkin ve verimli olarak kullanır. | ||||||||||
2 | Temel C# kavramlarını (tanımlama, sorgu, döngü) uygular. | ||||||||||
3 | Nesne yönelimli programlama tekniklerini C# dilinde uygular. | ||||||||||
4 | Konsol ve görsel arayüzde proje oluşturarak uygulama geliştirir. | ||||||||||
5 | Standart nesneler kullanarak Windows uygulamalarını tasarlar. | ||||||||||
6 | .Net temel bileşenlerini (ADO. NET, ASP. NET, XML) kullanarak temel uygulamaları yapar. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 60 |
1. Kısa Sınav | 5 |
1. Proje / Tasarım | 30 |
2. Kısa Sınav | 5 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 60 |
1. Final | 40 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 1 | 16 |
Ara Sınav | 1 | 1 | 1 |
Kısa Sınav | 2 | 1 | 2 |
Proje / Tasarım | 1 | 40 | 40 |
Toplam İş Yükü | 123 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,92 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 5 |