Ders Adı Kodu Yarıyıl T+U Saat Kredi AKTS
Fizik I FIZ 111 1 3 + 0 3 3
Ön Koşul Dersleri
Önerilen Seçmeli Dersler
Dersin Dili Türkçe
Dersin Seviyesi Lisans
Dersin Türü Zorunlu
Dersin Koordinatörü
Dersi Verenler
Dersin Yardımcıları Fizik Bölümü Araştırma Görevlileri
Dersin Kategorisi Diğer
Dersin Amacı Öğrencilere Elektronik eğitiminde gerekli olan temel mekanik, statik ve dinamik alt yapısının kazandırılması
Dersin İçeriği Fizik ve Ölçme, Tek Boyutta Hareket, Vektörler ve üç boyutta analizi, İki Boyutta Hareket, Hareket Kanunları, Dairesel Hareket, İş ve Kinetik Enerji, Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu, Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar, Katı Cisimlerin sabit bir Eksen Etrafında Dönmesi
# Ders Öğrenme Çıktıları Öğretim Yöntemleri Ölçme Yöntemleri
1 Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
2 Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
3 Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
4 Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
5 Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem, Doğru Yanlış Testleri, Kısa Cevaplı Testler,
6 Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Gezi / Gözlem,
Hafta Ders Konuları Ön Hazırlık
1 Ölçme ve Vektörler [1] Sayfa 1-23, 58-75
2 Bir Boyutta Hareket [1] Sayfa 23-57
3 Bir Boyutta Hareket [1] Sayfa 23-57
4 İki Boyutta Hareket [1] Sayfa 76-109
5 İki Boyutta Hareket [1] Sayfa 76-109
6 Hareket Kanunları [1] Sayfa 110-150
7 Dairesel Hareket [1] Sayfa 151-181
8 İş ve Kinetik Enerji [1] Sayfa 182-213
9 ARASINAV
10 İş ve Kinetik Enerji [1] Sayfa 182-213
11 Potansiyel Enerji ve Enerjinin Korunumu [1] Sayfa 214-250
12 Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar [1] Sayfa 251-291
13 Doğrusal Momentum ve Çarpışmalar [1] Sayfa 251-291
14 Katı Cisimlerin Sabit bir Eksen Etrafında Dönmesi [1] Sayfa 292-326
Kaynaklar
Ders Notu [1] Fen ve Mühendislik için Fizik I (Mekanik), R.A.Serway; Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu, (5. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2002
Ders Kaynakları [2] Fizik I (Mekanik), F.J.Keller, W.E.Gettys, M.J.Skove, Çeviri Editörü: R.Ömür Akyüz, Literatür Yay., 2006
[3] Modern Üniversite Fiziği,Cilt-1(Mekanik), Çevirisi:Prof.Dr.Fahri Domaniç,Prof.Dr.Enis Erdik,Prof.Dr.N.Zengin,Çağlayan Kitabevi ,2000
[4] Fizik İlkeleri 1, F.J. Bueche, D.A. Jerde, Çeviri Editörü: Kemal Çolakoğlu; (6. baskıdan çeviri), Palme Yay., 2000
Sıra Program Çıktıları Katkı Düzeyi
1 2 3 4 5
1 Elektronik teknolojisi alanında araştırma ve uygulamaya yönelik güncel bilgi ve becerilere sahip olmak. X
2 Elektronik teknolojisi ile ilgili eğitim araç ve gereçleri etkin kullanabilmek. X
3 Elektronik teknolojisi ile ilgili konularda eğitim programı geliştirebilmek, bunları yazılı ve sözlü olarak uygulayabilecek iletişim yeteneğine sahip olmak.
4 Elektronik teknolojisi alanında projelendirme, tasarlama ve uygulama çalışmalarını gerek bağımsız olarak ve gerekse ortak zeminlerde yürütme bilgi ve becerilere sahip olmak.
5 Elektronik teknolojisi alanında bilimsel ve toplumsal sorunlar karşısında sorgulayıcı, yorumlayıcı, çözüme katkı sağlayıcı ve etik denetime açık yaklaşımlara sahip olmak.
6 Çevre bilincine sahip olmak, bunu uygulamak ve yaygınlaştırmak.
7 Toplumla ve çeşitli toplum örgütleriyle etkin bir şekilde çalışabilmek.
8 Sorumluluğu altında çalışanların mesleki gelişimine ve sosyal haklarının korunmasına yönelik etkinlikleri planlayıp yönetebilmek, onların küresel ölçekte sorumlu bireyler olarak yetişmesine katkıda bulunmak X
9 Kendi kendine ve hayat boyu öğrenim ilkelerini benimsemek.
10 Elektronik teknolojisi alanında profesyonel gelişimlerini sürdürebilmek ve farklı uygulamaları yerinde inceleyebilmek üzere ulusal/uluslararası hareketlilik ve ortaklık faaliyetlerinde bulunmak
# Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı PÇ 1 PÇ 2 PÇ 3 PÇ 4 PÇ 5 PÇ 6 PÇ 7 PÇ 8 PÇ 9 PÇ 10
1 Ölçme ve temel birim sistemlerini açıklar
2 Statik, kinematik ve dinamik süreçlerin analizini yapar
3 Özel Mühendislik Anabilim Dalları’na öğrenilenleri tatbik eder
4 Statik, kinematik ve dinamik süreçlerle ilgili yapılara ve problemlere çözüm üretir
5 Statik, kinematik ve dinamik süreçleri modeller ve bu modelleri çözümler
6 Fiziğin temel kanunlarını mekanik sistemlere uygular
Değerlendirme Sistemi
Yarıyıl Çalışmaları Katkı Oranı
1. Ara Sınav 70
1. Kısa Sınav 10
1. Ödev 10
2. Kısa Sınav 10
Toplam 100
1. Yıl İçinin Başarıya 60
1. Final 40
Toplam 100
AKTS - İş Yükü Etkinlik Sayı Süre (Saat) Toplam İş Yükü (Saat)
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) 16 2 32
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) 16 1 16
Ara Sınav 1 15 15
Kısa Sınav 2 2 4
Ödev 1 5 5
Final 1 15 15
Toplam İş Yükü 87
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) 3,48
Dersin AKTS Kredisi 3