Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Ekonometri II | EKO 306 | 6 | 3 + 0 | 3 | 4 |
Ön Koşul Dersleri | Ekonometri I |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Lisans |
Dersin Türü | Zorunlu |
Dersin Koordinatörü | Dr.Öğr.Üyesi MEHMET AYDIN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Temel ekonometri bilgisini alan öğrencilere, iktisadi modeller üzerinde ampirik analiz yeteneğini gelitirmeyi amaçlar. |
Dersin İçeriği | Bağımsız bir ampirik araştırmayı yapabilecek temel düzeydeki ekonometri bilgisinin Eviews paket programı uygulamaları ile pekiştirilmesi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, | |
2 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | Tartışma, Anlatım, | |
3 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | Beyin Fırtınası, Anlatım, | |
4 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | Eğitsel Oyun, Anlatım, | |
5 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | Anlatım, | |
6 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | Eğitsel Oyun, | |
7 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar | Anlatım, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Heteroskedasdisite | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
2 | Heteroskedasdisite testleri ve Tartılı EKK alıştırmaları | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
3 | Çoklu Doğrusal Bağlantı | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
4 | Çoklu doğrusal bağlantı testleri alıştırmaları | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
5 | Yapay bağımsız değişkenli modeller (eviews uygulaması) | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
6 | Yapay değişkenlerle ilgili Eviews uygulamaları | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
7 | Doğrusal Olasılık Modeli | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
8 | Logit modeli | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
9 | Probit modeli | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
10 | Alıştırmalar (DOM,Logit,Probit) | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
11 | Yapısal Kırılma testleri (Chow testi) | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
12 | Granger Nedensellik Testi | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
13 | Mevsimsellik | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
14 | Ödev sunumları | Derste kullanılan gujarati temel ekonometri kitabının ve diğer kaynakların ilgili bölümleri gözden geçirilmeli. |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | Gujarati, D. Basic Econometrics, McGraw-Hill Company, 2003 |
Ders Kaynakları | Wooldridge, J. Introductory Econometrics, South-Western Cengage learning, 2009 |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Gerçek hayattaki ekonomik olaylara ve sorunlara yaklaşımlarında hukuk, sosyoloji, siyaset bilimi, işletme gibi bilimlerden de faydalanarak geniş bir bakış açısından hareketle tutarlı ve kapsamlı fikir oluşturma ve bu fikri savunma becerisini kazandırmak. Böylece iktisadi konuların diğer sosyal bilimlerle ilişkili olduğunu gösterrmek. | X | |||||
2 | Genel mikro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
3 | Genel makro iktisat teorisi hakkında bilgilendirmek ve gerçek hayata yönelik analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
4 | Uluslararası iktisat teorisi, İktisadi büyüme ve İktisadi Kalkınma teorisi ve politikası hakkında bilgilendirmek ve ülkelerin neden farklı ekonomik seviyelerde olduğuna dair analiz becerisi kazandırmak. | X | |||||
5 | İktisat teorisinin ve kurumlarının tarihsel bir gelişim içinde bugüne kadar geldiğini, bu tarihi yolculuğun ülkelerde farklı dinamiklere sahip olduğunu öğretmek. | X | |||||
6 | İktisadi Matematik, Temel ekonometri ve İstatistik teorilerini ve uygulamalarını öğreterek öğrenciyi ekonomiyle ilgili veriye dayalı, bilimsel ve tutarlı analiz becerisine sahip bir hale getirmek. | X | |||||
7 | Genel işletme yönetimi, girişimcilik, pazarlama, insan kaynakları idaresi, şirket finansmanı, turizm işletmeciliği, ve kamu idareciliği gibi kendilerinin seçtiği fakat bölümün direkt eğitim konusuna girmeyen alanlardan birinde de uzmanlaşmaya sahip olma. | X | |||||
8 | Kamu, endüstri, tarım, çevre ve doğal kaynaklar, çalışma, bilgi ve mülkiyet ekonomileri, uluslararası finans, para banka, iktisadi büyüme ve kalkınma, politik iktisat ve ekonometrik yöntemler gibi alanlardan kendilerinin seçtiği iktisadın alt dallarından dördünde uzmanlaşma hedefine sahip olma. | X | |||||
9 | Günlük yaşantısında, kamu/özel sektördeki iş hayatında haklarını ve hukuki sınırlarını bilen, hukuk bilgisine sahip mezunlar yetiştirmek. | ||||||
10 | Öğrencilerin kamu ve özel sektörde kolayca yeterliliklerini kanıtlayabilecekleri düzeyde muhasebe bilgisiyle donatmak.. | ||||||
11 | Türkçede olduğu gibi bir yabancı dilde de yazılı ve sözlü iletişim becerisine sahip olma. | ||||||
12 | Hem temel bilgisayar kullanımlarını (word ve excel benzeri programlarda) hem de iktisadi analiz yapmaya yardımcı olan en az bir bilgisayar programını (SAS, SPSS, Eviews, GAUSS, Stata, R, Access, Minitab vb) kullanabilme becerisini kazandırmak | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 | PÇ 8 | PÇ 9 | PÇ 10 | PÇ 11 | PÇ 12 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | İktisat teorisinin temel tezlerini kantitatif bir yaklaşımla ele alır. | ||||||||||||
2 | En küçük kareler yöntemi ile regresyon analizleri yapar. | ||||||||||||
3 | Tüm analizler için gerekli ekonometrik paket programlarını (SPSS; EViews,?) uygulama amaçlı olarak kullanır. | ||||||||||||
4 | Değişen varyans, çoklu bağlantı, otokorelasyon sorunlarının varlığını tespit eder | ||||||||||||
5 | Modellere ilişkin toplu anlamlılık testlerini yapar ve yorumlar | ||||||||||||
6 | Paket programları ile yapılan analizlerin çıktılarını yorumlar | ||||||||||||
7 | Otoregresif modellerin tahminini yapar ve yorumlar |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Kısa Sınav | 20 |
1. Ödev | 20 |
Toplam | 40 |
1. Final | 50 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 10 | 10 |
Kısa Sınav | 2 | 4 | 8 |
Ödev | 1 | 2 | 2 |
Final | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü | 112 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 4,48 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 4 |