Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Yeni Nesil Çelikler | IMM 601 | 0 | 3 + 0 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | Doktora |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Prof.Dr. ŞADUMAN ŞEN |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | |
Dersin İçeriği |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Otomotiv sektörü için çelik seçiminin önemini ve uygulamasını kavramak . | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
2 | Kullanım yerlerine uygun ,birleştirilebilme ve şekillendirilebilme özelliklerine göre çelik önerir önerir | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, | |
3 | AHSS Çeliklerinin mekanik özelliklerini kavramak, kullanılacağı yere göre özelliklerini belirlemek ve seçimini yapmak | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Genel olarak çelikler, sınıflandırılması, alaşımlı ve alaşımsız çelikler, çeliklerde alaşım elementlerinin önemi | |
2 | Çeliklerde mukavemetin önemi, kontrollü haddeleme, kontrollü ısıl işlem | |
3 | Geleneksel Yüksek Mukavemetli Çelikler, HSLA çelikleri | |
4 | Fırında sertleştirilebilir çelikler (BH), Yaşlandırılabilir mukavemetli çelikler | |
5 | Çift Fazlı Çelikler (Dual Phase Steels) (DP), Kompleks Fazlı Çelikler | |
6 | Martenzitik Çelikler (MS), Ferritik-Beynitik Çelikler (FB) | |
7 | Dönüşümlü Plastisite Etkili Çelikler (TRIP) İkizlenme Plastisite Etkili (TWIP) Çelikler | |
8 | TRIPLEX Çelikleri, Kompleks Fazlı Çelikler | |
9 | Sıcak Şekillendirilmiş Çelikler, Post-Forming Isıl İşlem Yapılabilir Çelikler (PFHT) | |
10 | Martensitik Çelikler, Mangan – Bor Çelikleri | |
11 | İkinci ve üçüncü nesil çelikler | |
12 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) mekanik özellikler | |
13 | İlerı teknolojı ürünü yüksek mukavemetlı çeliklerde (AHSS) Sekillendirme ve Sekillendirme Yöntemleri | |
14 | Olay çalışmalar ve öğrenci sunumları |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Yaşadığı toplumun bilgi toplumu olmasına katkıda bulunmak, toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik sorunlara çözüm sunmak amaçlarıyla alanındaki bilimsel, teknolojik, sosyal veya kültürel ilerlemeleri içeren bilimsel projeler geliştirir ve bu projeleri ulusal ve uluslararası bilimsel ortamlarda (toplantılarda) tanıtır. | ||||||
2 | Alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, alanında güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında sahip olduğu kapsamlı bilgiyi elde ettiği bilgi ile karşılaştırarak değerlendirir ve sentezleyerek yeni sonuçlar ortaya koyar. | ||||||
3 | Alanı ile ilgili problemleri tanımlar ve formüle eder, yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; karmaşık sistem veya süreçleri tasarlar ve tasarımlarında yenilikçi/alternatif çözümler ve/veya yöntemler geliştirir. | ||||||
4 | Kuramsal, deneysel ve modelleme esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular, belirsiz, sınırlı ya da eksik verileri bilimsel yöntemlerle tamamlar; verilerin toplanması, yorumlanması, duyurulması ile yeni modellemelerin oluşturulması aşamalarında ve mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | ||||||
5 | Alanındaki uygulamaların sosyal, çevresel, sağlık, güvenlik, hukuki boyutlarını ile proje yönetimi ve iş hayatı uygulamalarını bilir ve bunların getirdiği kısıtların farkındadır. Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilir, bu tür takımlarda liderlik yapabilir ve karmaşık durumlarda çözüm yaklaşımları geliştirebilir; bağımsız çalışabilir ve sorumluluk alır. | ||||||
6 | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını, alanında veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak, yazılı ya da sözlü olarak aktararak sözlü ve yazılı iletişim kurar. | ||||||
7 | Çok disiplinli imalat uygulamalarında her bir alan ile ilgili temel bilgi birikimine, planlama- kontrol yapama kapasitesine sahip olur ve uygular. |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 | PÇ 4 | PÇ 5 | PÇ 6 | PÇ 7 |
---|---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | Otomotiv sektörü için çelik seçiminin önemini ve uygulamasını kavramak . | |||||||
2 | Kullanım yerlerine uygun ,birleştirilebilme ve şekillendirilebilme özelliklerine göre çelik önerir önerir | |||||||
3 | AHSS Çeliklerinin mekanik özelliklerini kavramak, kullanılacağı yere göre özelliklerini belirlemek ve seçimini yapmak |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ödev | 20 |
1. Performans Görevi (Seminer) | 30 |
1. Ara Sınav | 50 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 3 | 48 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 2 | 32 |
Ara Sınav | 1 | 20 | 20 |
Ödev | 2 | 15 | 30 |
Performans Görevi (Seminer) | 1 | 10 | 10 |
Final | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 6,4 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |