Ders Adı | Kodu | Yarıyıl | T+U Saat | Kredi | AKTS |
---|---|---|---|---|---|
Temel İmmunoloji | KBT 503 | 0 | 2 + 2 | 3 | 6 |
Ön Koşul Dersleri | |
Önerilen Seçmeli Dersler | |
Dersin Dili | Türkçe |
Dersin Seviyesi | YUKSEK_LISANS |
Dersin Türü | Seçmeli |
Dersin Koordinatörü | Doç.Dr. ÖZLEM AYDEMİR |
Dersi Verenler | |
Dersin Yardımcıları | |
Dersin Kategorisi | Diğer |
Dersin Amacı | Homeostazisin 3 önemli ayağından biri olan bağışıklık sistemini öğretmek hedeflenmiştir. Sistemin bir denge içerisinde nasıl çalıştığı, dengenin bozulmasına bağlı olarak ortaya çıkan hastalıklar ve bağışıklığın ölçülmesi ve klinik yorumu öğrenim hedefleridir. |
Dersin İçeriği | Bağışıklık sisteminin anatomik ve histolojik yapısı ve fizyolojisi. Sistemin diğer organ ve sistemler üzerine etkileri ve onlar tarafından yönlendirilmesi. Az ya da fazla/aşırı çalışan bağışıklık sistemi, bu durumun klinik önemi, bağışıklık düzeylerinin ölçülmesi ve sonuçlarının hasta ve hekim açısından önemi. |
# | Ders Öğrenme Çıktıları | Öğretim Yöntemleri | Ölçme Yöntemleri |
---|---|---|---|
1 | Doğal ve kazanılmış bağışıklığı, hücre ve organlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
2 | Antijen ve antikoru tüm özellikleriyle bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
3 | Antijen sunumu ve doku uygunluk antijenlerini bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
4 | Enfeksiyonlarda immun yanıtları bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, | |
5 | Aşırı duyarlılık reaksiyonlarını bilir. | Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası, Tartışma, Bireysel Çalışma, Grupla Çalışma, Eğitsel Oyun, |
Hafta | Ders Konuları | Ön Hazırlık |
---|---|---|
1 | Bağışıklık sistemine genel bir bakış, özellikleri ve doğal bağışıklık | |
2 | Kazanılmış bağışıklığın doku ve hücreleri | |
3 | Antikor ve antijen | |
4 | Doku uygunluk(Major Histocompatibility Complex) antijenleri | |
5 | Antijenlerin işlenmesi ve lenfositlere sunulması | |
6 | Antijen reseptörleri ve yardımcı T lenfositler | |
7 | Lenfositlerin gelişimi ve düzenlenmesi, antijen reseptör genleri, T lenfositlerin aktivasyonu | |
8 | B lenfosit aktivasyonu ve antikor oluşturulması | |
9 | Bağışıklıkta tolerans , sitokinler | |
10 | Hücre aracılı bağışıklık | |
11 | Sıvısal bağışıklık | |
12 | Viral ve fungal etkenlere karşı bağışık yanıt | |
13 | Bakteriyel etkenlere karşı bağışık yanıt | |
14 | Aşırı duyarlılık |
Kaynaklar | |
---|---|
Ders Notu | - Encyclopedia of Immunology, second edition, Peter J Delves, Ivan M Rott eds. 1998. - Medical Immunology, 5th ed., Revised and Expanded, Gabriel Virella, 2001. - Roitt´s Essential Immunology, 10th ed., 2001. |
Ders Kaynakları |
Sıra | Program Çıktıları | Katkı Düzeyi | |||||
---|---|---|---|---|---|---|---|
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | |||
1 | Kan grupları ve belirleme yöntemleri | X | |||||
2 | Transfüzyon reaksiyonları | X | |||||
3 | Kan bankası işleyiş ve pratiği | X |
# | Ders Öğrenme Çıktılarının Program Çıktılarına Katkısı | PÇ 1 | PÇ 2 | PÇ 3 |
---|---|---|---|---|
1 | Doğal ve kazanılmış bağışıklığı, hücre ve organlarını bilir. | |||
2 | Antijen ve antikoru tüm özellikleriyle bilir. | |||
3 | Antijen sunumu ve doku uygunluk antijenlerini bilir. | |||
4 | Enfeksiyonlarda immun yanıtları bilir. | |||
5 | Aşırı duyarlılık reaksiyonlarını bilir. |
Değerlendirme Sistemi | |
---|---|
Yarıyıl Çalışmaları | Katkı Oranı |
1. Ara Sınav | 70 |
1. Ödev | 15 |
2. Ödev | 15 |
Toplam | 100 |
1. Yıl İçinin Başarıya | 50 |
1. Final | 50 |
Toplam | 100 |
AKTS - İş Yükü Etkinlik | Sayı | Süre (Saat) | Toplam İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders Süresi (Sınav haftası dahildir: 16x toplam ders saati) | 16 | 4 | 64 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma Süresi(Ön çalışma, pekiştirme) | 16 | 4 | 64 |
Ara Sınav | 1 | 2 | 2 |
Ödev | 2 | 5 | 10 |
Final | 1 | 2 | 2 |
Toplam İş Yükü | 142 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (Saat) | 5,68 | ||
Dersin AKTS Kredisi | 6 |